Egitimde yapılandırmacı yaklasımla, hemisfer egilimleri ve ögrenme stratejileri gibiögrenenlere ait özellikler önem kazanmıs; ögrencilerin özellikleriyle uyumlu ögrenmeortamları ve ölçme-degerlendirme yöntemleri arastırılmaya ...
Bu çalışmada farklı okul dışı öğrenme ortamlarının öğrencilerin Fen Bilimleri dersine karşı ilgi ve tutumlarına etkisi incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini 4 öğrenci (2 kız, 2 erkek) oluşturmaktadır. Çalışmadaki veriler ...
Son yıllarda çeşitli alanlarda farklı özelliklere sahip olan tüm öğrencilere temel bilgi ve becerilerin kazandırılması önem kazanmıştır. Özellikle matematik öğretiminde kişilerin gerçek hayattaki problemlerini etkili bir ...
Bu araştırmanın amacı Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) Projesi'nin uygulanmasına ilişkin yönetici ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın çalışma ...
Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının Web 2.0 araçlarıyla dijital
materyal geliştirme öz-yeterliğinin cinsiyet, üniversite, sınıf, daha önceden Web 2.0
ile ders içeriği geliştirme, daha önceden dışarıdan ...
Uygulanmakta olan fen ve teknoloji öğretim programı ile öğrenciler hem TEOG gibi
ulusal hem de TIMSS gibi uluslararası düzeyde sınavlara girmektedir. İlgili kişi ve
kuruluşlar bu sınavdan alınacak puanlarla yakından ...
Bu çalışma ile değerler eğitiminin sosyal bilimler alanındaki derslerin yanında Fen Bilimleri
dersinde de uygulanabilirliğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma
yöntemi kullanılmıştır. Fen bilimleri ...
Araştırmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerinin bütünleşik Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik (STEM) eğitimi ve etkinlikleri hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018–2019 güz döneminde ...
Bu çalışma, Glynn, Brickman, Armstrong ve Taasoobshirazi tarafından geliştirilen “Science Motivation Questionnaire-2” ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanıp geçerlik ve güvenirlik analizlerinin yapılması amacıyla yapılmıştır. ...
Eğitim kurumlan gibi insan ağırlıklı örgütlerde insanların davranışları örgüt ortamını oluşturan önemli bir aktördür. Davranışların nitelikleri insanlar arası ilişkiler ve etkileşimde önemli olduğu kadar, görevin yerine ...
Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) yaklaşımı matematiğin gerçek hayattan kopuk
olmamasını, gerçek hayatın bir parçası olmasını ve matematiğin yaparak yaşanılarak
öğrenilmesi gerektiğini savunmaktadır. GME matematiğin bir ...
Günümüz dünyasında eğitimin vazgeçilmez bir öneme sahip olduğu bilinen bir gerçektir. Hayatımız boyunca devam eden eğitimimizin sistemli bir şekilde yürütüldüğü yerler okullardır. Bir takım amaçları gerçekleştirebilmek ...
The main points of this article are that in size of the Sun, Earth and Moon and their
position relatively and most importantly the shape of the Earth concepts in the students’
mind. Students have some thoughts before ...
Bu çalışma Yıldız Teknik Üniversitesinde HazırlücJBirinci ve ikinci sınıflara yönelik olarak tasarlanan İngilizce dil programlan için yapılmış bir gereksinim çözümlemesidir. Erek kitle olarak hazırlık, birinci ve ikinci ...
Araştırmada ortaokul öğrencilerine yönelik iklim okuryazarlığı becerisinin
ölçülebilmesine ilişkin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Bu amaçla çalışmada, nicel araştırma yöntemi ...
Bu çalısmada ilkögretim 4. sınıftan itibaren bilgi teknolojileriyle karsı karsıya kalan ögrencilerin çesitli derslerde bilgisayar kullanılmasına karsı tutumları ve genel olarak bilgisayarın teknolojik bir araç olarak ...
Bu araştırmada, öğrencilerin İngilizce konuşmaya yönelik tutum ve becerilerini geliştirmek amacıyla ekstra öğretim programı tasarlanıp uygulanmıştır. Araştırmanın ilk bölümünde ihtiyaç analizi yapılmıştır. Bu kısımda, ...
Bu çalışmanın amacı ilkokul 2.Sınıf Hayat Bilgisi dersi öğretim programının temel
ögelerini programın uygulayıcıları olan öğretmenlerin görüşlerine göre incelemektir.
Bu araştırmada veri toplama aracı olarak Özlem Tuncer’e ...
Bu çalışma, ilkokul öğrenciler arasında oluşan başarı farklılıklarının ana etmeninin ebeveyn tutumları olduğu savından yola çıkarak hazırlanmıştır. Başarı beklentisinin gerçekleşme sürecinde, öğrenciler arasında başarı ...