ABSTRACT In order to analyse the data some statistical tecniques were used/applied. These are arithmethical average (mean), t-test, and one - way ANOVA. The findings/results of this research have been illustrated and ...
Araştırmada, tek ebeveynle ve iki ebeveynle yaşayan ergenlerin öznel iyi oluşuna, anne baba ayrıysa yanında kalınan yetişkine, cinsiyete, algılanan anne-baba tutumlarına ve ekonomik gelire göre okulda öznel iyi oluş ve ...
Varlık sebebi öğrenme ve öğretme olan okulların etkililiği ve gelişimi
açısından öğrenen organizasyon misyonu taşımaları beklenmektedir. Okuldaki
öğrenme ortamının organize şekilde yürütülüp yürütülmediği, öğrenmenin ...
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte günlük hayatın içine giren bilgisayar ve internet
kullanımı eğitimdeki yaklaşımları da etkilemiştir. Ters yüz edilmiş öğrenme modeli
aracılığıyla Bloom taksonomisinde yer alan alt ...
Bu araştırmanın amacı son yıllarda dünyada ve ülkemizde yaygınlaşmaya başlayan
Ters-Yüz Sınıf Modelinin 10. Sınıf İngilizce dersinde öğrencilerin akademik
başarılarına etkisini incelemektir. Araştırma 2017-2018 Eğitim-Öğretim ...
Sinema, XIX. yüzyıldan bu yana toplumların kültürlerine yerleşen yeni ve etkili bir sanat alanıdır. Ortaya çıktığı dönemden itibaren sinema, bir toplumun herhangi bir konuda zaman içinde geçirdiği evrimi incelemek için de ...
Yöneltme genellikle birey ve meslek arasındaki ilişkiyi araştırıp bu konuda kişileri bilgilendiren bir süreç olarak tanımlanmaktadır. Bireylere kendilerini anlama, iş dünyasını ve yaşadıktan çevreyi tanıma ve de seçimlerini ...
Bu araştırmada, Cumhuriyet döneminden 200 l'e kadar olan dönemde eğitim yöneticisi yetiştirmeye dönük politikaların neler olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada dört alt probleme yanıt aranmıştır. Birinci alt ...
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de üstün yetenekliler ve üstün zekalılar alanında
yapılmış akademik çalışmaların ne düzeyde olduğunu saptamaktır. Bu araştırmada
nitel araştırma kapsamında değerlendirilen belge/doküman ...
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki eğitim fakültelerinde görev yapan akademisyenlerin çokkültürlü eğitime ilişkin tutumlarını incelemektir. Bu amaçla elektronik ortamda oluşturulan ölçek ve açık uçlu sorular, Türkiye’de ...
Bu araştırmada Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri, Japonya ve Almanya eğitim sistemlerinde eğitim yöneticisi yetiştirme ve atama politika ve uygulamaları ile bu politika ve uygulamalar arasındaki benzerlik ve farklılıkların ...
Araştırmanın amacı Türkiye, Norveç ve Danimarka'nın ilköğretim İngilizce öğretim programı ile bu ülkelerin İngilizce öğretmeni yetiştirme programlarını hedef, içerik, eğitim ve sınama durumları yönünden benzerlik ve ...
İnsanlar sosyal birer varlıktırlar ve toplumsal bir hayat yaşamak zorundadırlar. Toplumlar sürekli gelişir ve bu gelişme boyunca bireyler değişime direnemezler. Her gün yeni gelişmelerle ve değişimlerle iç içe yaşayan ...
Ülkemizde geçici koruma kapsamında bulunan 3,5 milyondan fazla Suriyelinin
neredeyse yarısını 0-18 yaş arası çocuklar oluşturmaktadır. Bu çocukların en temel
ihtiyaç ve haklarından biri de eğitimdir. Bu araştırma Türkiye’de ...
Bu çalışmanın amacı, 8. Sınıfta uygulanan uluslararası bir sınav olan Uluslararası
Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS) sınavı matematik sorularının
Türkiye’de uygulanan Temel Öğretimden Orta Öğretime Geçiş ...
One of the significant factors that humanity has developed; democracy is in need of education to exist as a value in people that form the society. All developed and developing societies have high expectations from education. ...
Bu çalışmanın amacı, uzaktan eğitimle uygulamalı ders alan öğrencilerin, uzaktan eğitime yönelik görüş ve tutumlarını belirlemektir. Karma desenle hazırlanan çalışmanın nitel boyutunda veri toplama aracı olarak yarı ...
Bu araştırmada, şarkı metinlerine dayalı dil öğretim etkinliklerinin söylemsel dil özellikleri çerçevesinde ne şekilde düzenlenebileceğinin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırma Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller ...
Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin kişilik özelliklerinin merhamet ve
öz-anlayış düzeylerini ne derece yordadığını saptamaktır. Araştırmaya 1. 2. 3. ve 4.
Sınıfa devam eden 230’u (%49.1) kadın ve 238’i (%50.9) ...