Günümüzde firmalar tüketicileri, kendi ürün, marka veya fikirlerinin varlığı hakkında bilgilendirmek ve onlarda olumlu tutumlar yaratmak amacıyla çeşitli reklam araçları kullanarak tüketiciye ulaşırlar. Reklamların herhangi ...
Sosyal Psikoloji", reklam ve insan üzerine yapılan bu çalışmanın ana temasıdır. Temel verisi insan olan reklamı incelemek için kuşkusuz önce inşam yakından tanımak gerekmektedir. İlk olarak reklam ve reklamcılık tanımları ...
Today, acting as a traditional organization is not enough to survive in the
marketplace. Organizations have to create new business models and new
management models to differentiate themselves from their competitors. They ...
Risk odaklı iç denetim kavramı, 1995 yılında ABD'de bankacılık sektöründe ortaya çıkmış, finansal krizler, muhasebe skandalları, yasal düzenlemeler ve teknolojik gelişmelerle birlikte diğer sektörler için de büyük önem ...
Risk sermayesi, 1950'li yıllarda bugünkü anlamıyla ortaya çıkmıştır. Yüksek sermaye kazançları elde edebilmek için yeni fikir ve teknolojilerin sahibi kişi ya da işletmelerin doğuşuna, mevcutların büyümelerine imkan verecek ...
İşletmeler mal ve hizmet üretmek için kurulurlar. Amaçlan kar elde etmek ve bunun yanısıra topluma hizmet etmektir. İşletmelerin amaçlarına ulaşabilmesi, faaliyetlerine ve bu faaliyetlerin etkinlik ve verimliliğine bağlıdır. ...
İşletmeler gelecekte kendilerine yer bulabilmek ve hayatta kalabilmek için yatırımlar yapmak zorundadırlar. Gerçek hayatta işletmelerin tüm yatırım projelerini birden finanse etme gibi bir imkanları yoktur bu nedenle ...
Bireylere sağlık hizmeti sunan kurum ve kuruluşlar vermiş oldukları sağlık
hizmetinin tercih edilebilirliğini arttırmak için çeşitli pazarlama faaliyetleri
gerçekleştirmektedir. Hastaneler sundukları sağlık hizmetinin ...
Tezimize konu olan altı-sigma metodları, hem teorik açıdan, hem de deney tasannu tekniği ile uygulama açısından ele alınmıştır. Birinci bölümde çalışmanın teorik yönüne, ikinci bölümünde de ÇİMTAŞ şirketindeki uygulama ...
" Sanayi işletmelerinde Kapasite Planlama" konulu bu tez beş bölümden oluşmaktadır. Sanayi İşletmelerinde Kapasite Kauramı, başlığını taşıyan birinci bölümde, kapasitenin tanımı yapılmakta, işletme büyüklüğü ile.kapasite ...
Stratejik üretim lojistiği, sanayi işletmelerini bir sistem bütünlüğü içinde ele alarak, malzemelere, parçalara, ürünlere ve bunlarla ilgili bilgilere ait proseslerin, stratejik olarak, tedarik, akış ve depolanmasının, ...
Sanayi işletmeleri, bir sistem bütünlüğü içinde ele alındığında, üretim sürecinin bu bütündeki en önemli ve temel alt-sistem olduğu görülmektedir. Dolayısıyla bir işletmenin pazarda rekabet avantajı sağlamasındaki en önemli ...
Şirketlerin satış departmanlarında çalışanların şirket imajının nasıl etkiledikleri, Türkiye'de faaliyet gösteren ve farklı gelir gruplarına hitap eden dört firma üzerinden incelenmiştir. İncelemede çok yaygın kullanılan ...
Performans yönetimi, çalışanların şirket hedefleri doğrultusunda etkin bir şekilde çalışmalarını sağlayacak yaklaşımların geliştirilmesi ve kullanılması esasına dayanır. Performans değerlendirme ise performans yönetiminin ...
Günümüzün artan rekabet koşullarında, işletmelerin kar etmesi için satış alanında çalışanlarının motive edilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada öncelikle performans-motivasyon ilişkisi irdelenerek, performans değerlendirmesinin ...