Sürdürülebilir ekonomilerde her türlü soyut ve somut faktörlerin yarattıkları etkilerin ölçülebilir olması büyük önem taşımaktadır. Ölçebildiğimiz sürece değerlendirme yapabiliriz, önlem alabiliriz, gelişebilir ve ...
Günümüz rekabet sartlarında ürünler fiziki özelliklerinden ziyade sahip oldukları anlamlarla ön plana çıkmaktadırlar. Markalama kararı verilirken hedef alınan tüketicigrubunun ihtiyaçları ve istekleri göz önünde ...
Günümüzde isletmelerin yoğun rekabet ortamında rakiplerinden farklılasması vetüketicilerin zihinlerinde yer alması markalasma ile mümkün olmaktadır. Marka,tüketici zihninde farkındalık yaratarak, satın almaya tesvik etmek ...
Bu çalışmamızda davranışları analiz etmek için kullanılan bir yöntem anlatılacaktır. Bu yöntem n dönem sonrası sonuçlar için tahmin yapma imkanı sağladığından yaygın olarak kullanılmıştır. Günümüzde matrisyel yaklaşımlar ...
Matriks organizasyonu ülkemiz için yeni bir kavram olup yeni yeni uygulama alanları bulabilmektedir. Ancak görülmüştür ki uygulandığı firmalara büyük faydalar sağlamaktadır. Bu tezde matriks organizasyon hakkındaki geniş ...
Customer service loyalty is one of the crucial construct explained with different concepts in the literature. The aim of the research is to deepen the understanding of the concepts of service quality, perceived value, and ...
Son dönemlerde gerek global, gerekse de ülke çapında yaşanılmış finansal krizler, ekonomik düşüşler finansal kurumlarda risk yönetimi konusunun önemini daha da artırmıştır. Bu nedenle de uluslararası alanda karşılaşılabilecek ...
Belirsizlik ortamında karar vermenin en güç yönü yatırımcının riski hangi oranda ekstra getiri beklentisi karşılığında, üstlenebileceği kararıdır. Bu kararı verebilmek için yatırımcıların bakış açısından yola çıkılmalıdır. ...
Ülkemizde özellikle son on yılda yaşanan konjonktürel dalgalanmaların etkisi ile ekonomide yaşanan olumsuz gelişmeler, iç talebin daralması, yüksek faiz ve enflasyon, reel sektörün küçülmesine neden olmuştur. Makro ekonomi ...
Birinci Bölümde, Merkez Bankası'nın tanımı işlevi konusu ele alınmış, genel olarak Merkez Bankalan'nm ekonomik sistem içindeki rolü belirlenmiştir. Yine bu bölümde, Merkez Bankası bağımsızlığı genel olarak tanımlanmış, ...
Bu çalışmanın amacı, çalışma yaşamında mobbing konusunda farkındalığın ne boyutta
olduğunu gözlemlemek, mobbing davranışlarının ardındaki nedenleri ortaya koymak,
çalışanlar üzerindeki etkilerini incelemek ve mobbingle ...
Mobbing kavramının daha iyi ve dogru biçimde anlasılması ve çalısan motivasyonu üzerinde ne gibi etkileri oldugu hususunda çalısanlara ve yöneticilere ısık tutması amacıyla hazırlanan bu çalısma 3 ana bölümden olusmaktadır. ...
Mobil ticaret, yakın gelecekte iş yapma modellerini ciddi biçimde değiştirecek bir kavram olarak görülmektedir. Özellikle son yıllarda elektronik iş kavramının gelişim sürecinde olgunlaşmaya başlaması ve elektronik ticarete ...
Mobilya insanoğlunun iç içe yaşadığı ve yaşamının her aşamasında kullandığı temel tüketim malları arasında yer almaktadır. Mobilyanın insanlar için, ekonomik, kullanışlı, ulaşılabilir ve sağlıklı olması önemli kriterlerdir. ...
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) İkinci Dünya Savaşı sonrası ve özellikle son yıllarda iş dünyasında oldukça sık duymaya başladığımız bir kavramdır. Özellikle teknoloji ve otomasyonda sağlanan gelişmelerin ve artan rekabetin ...
Bu tezin amacı, bir firmanın ya da bir kuruluşun başarılı olabilmesi ve daima ön planda yer alabilmesi için müşteri ilişkileri yönetiminin ne derece önemli olduğunu ortaya koymaktır. Konuyla ilgili yaptığım araştırmalar ...
Günümüz iş dünyasında, müşterilere ürün ve hizmet sağlayan işletmelerin giderek çoğalması sonucu rekabetin artması ve pazar yerindeki tüketici sayısının sınırlı olması nedeniyle yeni müşteri edinme maliyetleri yükselmiştir. ...
Bu tez çalışmasının temel amacı işletmelerin müşterilerden topladıkları ve veri ambarlarında depoladıkları verilerden yola çıkarak karar verme sürecinde kullanılabilecek sonuçların veri madenciliği teknikleri ile ortaya ...
Avrupa ülkeleri arasındaki ekonomik ilişkiler, 1950'li yıllarda, Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun kurulmasıyla birlikte değişmeye başlamıştır. Beş Nordik ülkesinden üçü de Avrupa Birliği üyesi olmuş, Norveç ve İzlanda ise ...