Bu tez çalışmasında günümüzde giderek önemi artmaya başlayan satıştemsilcilerinin performans değerlendirmesinde kullanılan yöntemlerden biri olanGizli Müşteri Araştırmaları incelenmiştir. Çalışmada öncelikle, günümüz ...
Anahtar Kelimeler: Enerji Yönetimi, Enerji Tasarrufu, Kağıt, Elektrik, Su, Isı Bu çalışmaların amacı, Türkiye Selüloz ve Kağıt Fabrikaları İzmit Müessesesinde üretim prosesinde büyük miktarlarda kullanılan su, ısı enerjisi ...
Sendikasyon kredileri, birden çok kreditörün biraraya gelerek bir fon talibine kullandırdıkları kredilerdir. Kreditörlerin biraraya gelmesi ile meydana gelen oluşuma "sendika", bu kredilerin düzenlendiği piyasaya ise ...
İktisat teorisinde uluslararası özel sermaye akımlarının, sermayenin bol olduğu sanayileşmiş ülkelerden sermayenin az olduğu gelişmekte olan ülkelere doğru hareket etmesi sonucunda kalkınmaya büyük bir katkı sağladığı ve ...
Çalışmada içeriden öğrenenlerin ticareti ile ilgili yapılan çalışmalar, görüşler incelenmiş ve Türk Sermaye Piyasası için bir takım öneriler getirilmiştir. Türk sermaye piyasasının gelişmekte olan bir piyasa olduğu ve ...
Kurumsal Yönetimin uluslararası alanda temel alman ve bu ilkelerin ülkemizdeki ve dünyadaki uygulama modelleri incelenmiştir. Bu konuda firmaların kurumsallaşma çabaları ve son yıllarda çevresel, toplumsal, yasal, fînansal, ...
Bu tezin kapsamı, sermaye piyasasında faaliyet gösteren aracı kurumların iç denetim sistemleridir. İç denetim, aracı kurumlarda vazgeçilmez, olmazsa olmaz bir faaliyet olarak görülmekte, kurum faaliyetlerini geliştirmekte, ...
Sermaye piyasası araçlarının pazarlanması ve sermaye piyasası faaliyetlerinin yerine getirilmesi, uzmanlık, tecrübe ve başlı basma bir organizasyon gerektiren bir işlemdir. Bu bakımdan sermaye piyasası araçlarının satıcıları ...
İnsanlar, geleceğe ilişkin kararlar alırken, belirsizlik sorununu tamamen ortadan kaldıramazlar. Ancak geleceğin belirsizliğine ilişkin tahminleri objektif olarak yapabilirlerse, karşılaşacakları olası riskli durumlar ...
Ürün yerleştirme, geleneksel reklamcılığın yükselen maliyetler, azalan etki gücü gibi nedenlerle etkinliğinin düşüş gösterdiği bir durumda, pazarlamacıların hedef kitlelerine ulaşmak için kullandıkları yeni ve değerli bir ...
Geleneksel reklam alanlarının artan maliyetleri, azalan etkisi ve zapping olgusu ile birlikte, pazarlamacılar hedef kitlelerine mesajlarını iletmek için yeni yaklaşımlar bulma arayışı içinde olmuşlardır. Ürün yerleştirme ...
Üretilen mal ve hizmetlerin giderek birbirine benzediği günümüz dünyasında kar elde
etmek gittikçe zorlaşmaktadır. Sadece kaliteli mal ve hizmet üretmek, tüketiciye
bunları uygun bir fiyatla sunmak ya da finansal ...