Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde edebi metinlerin kullanımı, hem okuma ve anlama becerisinin geliştirilmesi hem hedef dilin dilbilimsel, toplumdilbilimsel ve edimbilimsel yetkinlikleri ile bağ kurulabilmesi açısından ...
Bu araştırma yabancılara Türkçe öğretiminde A1 seviyesinde kullanılan iletişim
oyunlarının öğrencilerin konuşma becerisine etkisini saptamayı amaçlamaktadır.
Araştırmanın deseni yarı deneysel modellerden “son test ...
Sanat entegrasyonu, sanatın başka bir disiplinin öğretimine dahil edilmesi yoluyla
daha zengin bir öğrenme ortamı oluşturan deneyimsel bir öğretim yaklaşımıdır. Bu
araştırmanın amacı, sanatın yabancı dil öğretimine entegre ...
Bu çalışmanın amacı Türkçenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda öğretmenlerin İngilizce yönünde gerçekleşen dil değişimini ne şekilde kullandıklarını belirlemektir. Dil değişimi kavramı bir söylem içinde iki (ya ...
Bu çalışmada, Türkiye‘de yaşayan Uygur Türkü öğrencilerinin, Türkçe Metinleri
Okumaya Yönelik Tutumları ile okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişki
araştırılmıştır. Araştırma, betimsel tarama modelinde ...
Bu çalışma, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılabilecek farklı uyaranlı dinleme metinlerinin B1 düzeyindeki öğrencilerin dinleme becerilerine etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma ...
1920’li yıllardan günümüze dek, Türkçenin söz varlığı ve kelime sıklığı üzerine çeşitli araştırmalar ve buna ilişkin problem tespitlerinin yapıldığı görülmektedir. Anadili Türkçe ve yabancılara Türkçe öğretimi konulu ders ...
Bu araştırmanın genel amacı; Nasreddin Hoca fıkralarının kültürel bağlamda
incelenmesi ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılabilirliğini
belirlemektir. Çalışmada önce dil ve kültür kavramları açıklanmış, iki ...