Özet:
Toplumlararası iletişimin en üst düzeye çıktığı bilgi ve iletişim çağında, yabancı dil bilmenin önemi yadsınamaz bir gerçekliğe dönüşmüştür. Bu gerçeklik ekseninde, eğitim bütçesinden yabancı dil öğretimine ayrılan pay ve bireylerin yabancı dil öğrenme çabaları, son yıllarda ciddi bir seviyeye ulaşmıştır. Ancak yabancı dil öğretiminde yaşanan bir takım aksaklıklar ve bireylerin dil öğrenme konusunda yaşadığı başarısızlıklar, yeni ve etkili bir çözüm bulma arayışlarını da beraberinde getirmiştir.Bu araştırmanın amacı mentorluk hizmetinin, Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda okuyan öğrencilerin akademik başarıları, öz yeterlik algıları ve kaynakları yönetme stratejileri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada öntest-sontest kontrol grup modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Temel İngilizce Bölümü C kurunda öğrenim gören, 20'si deney, 22'si kontrol grubunda yer alan 42 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Temel İngilizce Bölümü İngilizce yeterlik sınavından elde edilen puanlar ile Pintrich ve diğerleri (1991) tarafından geliştirilen, Altun ve Erden (2006) tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği"nin, "Öz Yeterlik Algısı" alt boyutu ve "Kaynakları Yönetme Stratejileri? boyutu kullanılmıştır. Veri toplama araçları denel işlem öncesi ve sonrasında her iki gruba da uygulanmış ve toplanan verilerin analizinde kovaryans istatistik tekniği kullanılmıştır. Denel işlem süresince deney grubuna yabancı dil öğretimine ek olarak mentorluk hizmeti verilmiş, kontrol grubuna ise mentorluk hizmeti verilmemiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular, mentorluk hizmetinin, öğrencilerin kaynakları yönetme stratejilerinde olumlu bir etki oluşturduğunu, ancak akademik başarıları ve öz yeterlik algıları üzerinde olumlu bir etki oluşturmadığını ortaya koymuştur.