Özet:
Nüfusun artması, dolayısıyla ulaşım ve taşıma problemlerinin gün geçtikçe büyüyen boyutlarda karşımıza çıkması nedeniyle toplu taşımaya yönelme tüm dünya ülkelerinde gözlenmektedir. Çevre şartları ve teknik imkânlarımızı göz önünde bulundurursak, raylı taşıma sistemlerinin her açıdan çok avantajlı olduğunu görürüz Çünkü bu sistemler yüksek hız, yolculuk konforu ve çevre şartlarına en iyi uyumu sağlamaktadır. Ülkemizde ihmal edilen elektrikli toplu taşıma sistemlerinde, enerji düzenleri açısından bir boşluğu doldurmak maksadıyla hazırlanan bu tezde, Bölüm l'de giriş yapıldıktan sonra, Bölüm 2 'de, elektrikli ulaşım sistemlerinin sınıflandırılması kısaca yapılıp, elektrikli taşıtların yapım şekillerine göre örnekleri verilmiştir. Bölüm 3 'de, elektrikli ulaşım sistemini oluşturan devreler tanıtılıp, tahrik devresi donanımları, Dünya 'da kullanılan sistemlerden örneklerle ele alınmıştır. Bölüm 4' de elektrikli taşıtlar için gerekli enerji cinsleri ele alınmış ve farklı nitelikteki taşıtlara örnekler verilip onların bütün nitelikleri çok genel olarak açıklanmıştır. Bölüm 5' de, enerji iletim hatlarının genel değerlendirilmesinde, kompanzasyon tesislerindeki rezonans olaylarına kısaca değinilip, demiryolu akımının sağlanmasında koruma teknikleri konusu verilmiştir. Bölüm 6 'da, doğru akımlı cer sistemlerinin güç besleme sistem analizi yapılıp, ülkemizde çeşitli hatlarda kullanılan sistemlere örnekler verilmiştir. Bölüm 7 'de 1x25 kV ve 2x25 kV enterkoımekte şebeke den beslenen elektrikli ulaşım düzenlerinin genel karşılaştırılması yapılmıştır. Bütün bunlardan sonra sonuç kısmı olan Bölüm 8 'de, elektrikli ulaşım düzenlerine, elektrik enerjisi sağlayan sistemlerden beklenenler açıklandıktan sonra çeşitli ulaşım düzenlerinin besleme sistemleri karşılaştırılmıştır.