Özet:
Bu çalışmanın birinci bölümünde, içten yanmalı motorlarda alternatif yakıt kullanımının gerekliliği, günümüzde en çok kullanılan alternatif yakıtlar ile ülkemizde ki ve dünyada ki uygulama örnekleri kısaca anlatılmış, bu bilgiler doğrultusunda yapılan çalışmanın amacı ve kapsamı belirtilmiştir. İkinci bölümde, başta, Otto motorlarında yanma odasma su gönderilmesiyle ilgili yapılmış çalışmalara yer verilmiştir. Bu çalışmalar incelendiğinde Otto motorlarında yanma odasına enjeksiyon yöntemi ve yakıt-su emülsiyonu şeklinde olmak üzere iki farklı yolla su göndermenin mümkün olduğu görülmüştür. Yine bu bölümde, motorda yakıt olarak kullanılabilecek, kararlı faz yapışma sahip mikro ve makroemülsiyonlar ile hazırlama yöntemleri üzerine yapılmış çalışmalara örnekler verilmektedir. Bu çalışmalar incelendiğinde ise kararlı faz yapısı oluşturabilmek için çok çeşitli katkı maddelerinin kullanılmış olduğu görülmektedir. İkinci bölümün sonunda, geçmişte değişik benzin-su emülsiyonları kullanılarak yapılan motor, egzoz emisyonu ve taşıt testleri ile bu testlerden elde edilen sonuçlar verilmektedir. Çalışmanın üçüncü bölümü deneysel aşamaları kapsamaktadır. Deneysel çalışmalar iki ana kısımda gerçekleştirilmiştir. Birinci kısım, Otto motorlarında yakıt olarak kullanılabilecek makroemülsiyonlarm oluşturulmasıdır. Bu amaçla tespit edilen katkı maddesi ile hacimsel olarak %5-l 0-1 5-20 su içeren makroemülsiyonlar hazırlanmış ve bu emülsiyonlarda ki durumlar gözlenerek yakıt olarak kullanılabilecek kurşunsuz benzin-su kompozisyonları tespit edilmiştir. Deneysel çalışmaların ikinci kısmım motor performans ve egzoz emisyon testleri oluşturmaktadır. Bu kısımda deney motoru ve düzeni tanıtıldıktan sonra motor performans ve egzoz emisyon testlerinde izlenen yöntem açıklanmıştır. Bölümün sonunda ise deneylerde ölçülen değerler ve bunların sonucunda elde edilen motor performansı ile egzoz emisyonu değişimleri motor devir sayışma bağlı grafikler haline dönüştürülmüştür. Son bölümünde ise, deneysel çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ile, özellikle hacimsel olarak %5-l 0-1 5-20 su içeren emülsiyonlarla yapılan motor performansı ve egzos emisyonu testlerinin kurşunsuz benzinle yapılan testlerle karşılaştırılması ve öneriler yer almaktadır.