Özet:
Güney Ege ve Akdeniz bölgesinde bulunan ikinci konutların çevre verilerinin vemimarilerinin tespiti, mülk sahiplerinin konutlarını turizm açma egilimleri vebiçimlerinin saptanması ve bu saptamalarda araç olarak anket, mülakat ve tespityöntemleri yardımıyla ikinci konutların turizm sektöründe kullanılmasına iliskin birmodel kurgulanması tezin amacını olusturmaktadır.Bu amaç dogrultusunda tez bes bölümden olusmaktadır,Birinci bölümde, Konuya giris sonrasında arastırmanın amacı, kapsamı ve yöntemisunulmaktadır.kinci bölümde, ikinci konut kavramı ve temel özellikleri, tarihsel perspektifte Dünyadave Türkiye'de ortaya çıkısları ve gelisimleri, ikinci konutların türleri ve sınıfları ileTürkiye ölçeginde ikinci konutların rakamsal verilerinin irdelenmesi ortaya konmaktadır.Üçüncü bolümde, örneklem alan olarak seçilen Güney Ege ve Akdeniz bölgelerindemimari tespit çalısmaları mülakat ve anket çalısmaları sunulmakta ve sonuçlarıdegerlendirilmektedir. Mimari tespit çalısmaları plan semaları, yerlesim sekilleri ve binakütlelesmeleri gibi konuları kapsamaktadır. Anketler ise, konut sahibi kimlik bilgileri,konut sahiplerinin turizm alıskanlıkları, konut sahiplerinin tatil konutu kullanımalıskanlıkları, ikinci konut bilgileri (konut, yakin ve bölge ölçeklerinde), konutsahiplerinin ikinci konutlarını turizme açma egilimleri ve ikinci konutlarını turizmeaçmaları durumunda açma biçimleri konularını içermektedir.Dördüncü bölümde, model çalısması kurgulanmaktadır. Kurgu içinde sırasıyla, amaç vehedeflerin tespiti, planlama, organizasyon ve örgütlenme, organizasyonun dıs sistemlerleiliskisi, taktiksel planlama çerçevesinde örgütün alt birimlerinin görevleri ve insankaynakları konuları irdelenmektedir. Ayrıca organizasyonun isleyisinde, ikinci konutmimarisi ve kullanıcı gereksinimlerine baglı olarak modelin gerektirdigi önerilersunulmaktadır.Besinci bölümde, arastırmanın genel sonuçları sunulmakta ve degerlendirmeleryapılmaktadır.