Özet:
Havayolu taşımacılığına talep gün geçtikçe artmaktadır. Talebin artması, kapasitenin arttırılmasına yönelik çalışmaların ağırlık kazanmasına neden olmaktadır. Havalimanlarının konumları kapasitenin fiziksel anlamda arttırılması konusunda pek çok kısıtı beraberinde getirmektedir. Dolayısıyla, kapasite iyileştirme çalışmalarında işletmeye yönelik değişiklikler, gelişmeler daha önem kazanmıştır. Bu bağlamda havalimanı terminali kapılarına uygun uçakların atanması işlemi hem yolcu memnuniyeti üzerinde hem de işletmeci açısından kapı verimliliği üzerinde etkilere sahip bir işlemdir.1970'li yıllardan beri kapı ataması işlemi konusunda yapılan çalışmalarda yolcuların memnuniyetini arttırmanın yolu olarak yürüme sürelerini minimize etmek amaçlanmıştır. Yolcuların hizmet konusunda beklentilerinin artması ve hizmet seviyesi kavramının gelişmesi, sadece yürüme süresinin değil yolculuğun tüm aşamalarının dikkate alınmasını gerektirmektedir. Bu aşamalardan biri olan bagaj alım işlemi, yolculuğun tüm aşamalarına yönelik hizmet kavramını etkileyecek derecede öneme sahiptir.Bu tez çalışmasında bagaj alım sahasındaki bekleme süresi üzerinde etkiye sahip olan en önemli işlemlerden biri olan bagajların kapılardan bagaj bantlarına iletim işleminin süresinin minimize edilmesi konusu incelenmiştir. Bagaj iletim süresinin minimize edilmesi amacıyla yapılan çalışmanın gayesi yolcuların daha iyi bir hizmet almasının sağlanmasıdır. Çalışmada kapı işgal sürelerinin ve kapı kullanım kısıtlarının terminal bagaj alım sahasındaki hizmet seviyesi üzerindeki etkileri de araştırılmıştır.Çalışmanın sonucunda bagaj iletim sürelerini minimize etmenin, bagaj bekleme süresi üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca kapı işgal sürelerinin ve kapı kullanım kısıtlarının hizmet seviyesi üzerindeki etkisi de gösterilmiştir.