dc.description.abstract |
Sürdürülebilir enerji üretimi için yenilenebilir enerji kaynaklari önemli ve büyük birpotansiyel olusturmaktadir.Yeni bir enerji olarak biokütle,diger enerji kaynaklari ve çevrekoruma açisindan desteklenmektedir.Diesel yakitin yerine geçmesi düsünülen ve kimyasal birproses sonucu olusturulan bitkisel yagdan elde edilen yakitlar biodiesel olarakbilinmektedir.Genel olarak biodiesel , soya,ayçiçegi ve onlarin reaktanlarinin( metanol,etanol) transesterifikasyon yöntemiyle elde edilir.Bu tez çalismasinda diesel ve biodiesel yakiti kullanilarak çalistirilan diesel motorunperformans,maksimum basinç ve tutusma gecikmesi süreleri incelenerek sunulmustur.Deney motoru farkli gaz konumlarinda ve farkli yüklerde çalistirilarak çevrimsel farkliliklarinbelirlenmesine çalisilmistir.Bütün maksimum silindir basinç degerleri ölçüldükten sonradegerler kaydedilmistir.Ölçüm sistemleri bir adet AVL basinç sensörü,sinyal alici vekuvvetlendirici,osilaskop ve bilgisayardan olusmaktadir.Sonuç olarak, es motor devirlerinde diesel motor yakiti kullanilan motordaki maksimumbasinç egrilerininin biodiesele göre daha yüksek oldugu gözlemlenmistir.Ayrica motor devrive yüküne göre elde edilen degerlerde biodieselin tutusma gecikmesinin diesele göre fazlaoldugu tesbit edilmistir. |
|