Özet:
Enerji ihtiyacı, dünyada sanayileşme ve artan nüfus nedeniyle günden güne artmaktadır. Bunun doğal sonucu olarak tüm dünyada enerji açığı oluşmaktadır. Bu nedenle sanayileşmiş ve sanayileşmekte olan ülkeler enerji ihtiyaçlarını karşılamak amacı ile yeni enerji kaynaklarına yönelmektedirler. Günümüzde motorlu taşıt endüstrisinin temel enerji kaynağı petrol ürünleridir. Petrol kaynaklarındaki olumsuzluklar, alternatif yakıtların kullanımının yaygınlaşacağını göstermektedir. Etanol, metanol, dogalgaz, hidrojen ve biyodizel gibi alternatif enerji kaynaklarının mevcut motorlarda kullanılabilirlikleri çoğu arastırmacının üzerinde durduğu konulardandır. Bu alternatif yakıtların dizel motorlarında kullanımlarının araştırıldığı bu çalışmada etanol, metanol, dogalgaz, hidrojen ve biyodizelin dizel motorlarında kullanılabilme potansiyelleri veörnek deneyler-çalısmalar incelenmistir.Etanol ve metanol kullanıldığında performanslarda kısmi düsüsler görülmüs, emisyonlarda artıslar tespit edilmistir. Ayrıca motor üzerinde modifikasyona ihtiyaç duyulmaktadır. Dogalgaz ve hidrojen kullanıldığında performanslarda düsüsler görülmüs ancak ekonomik yönden kullanılabilirligi yönünde olumlu görüsler olusmustur. Biyodizel ile ilgili olarak yapılan deneyde 4 zamanlı 6 silindirli bir şehir içi otobüs motoru kullanılmıştır. Deneylerde biyodizelin performanslarda çok az düsüsler gösterdigi ancak emisyon testlerinde oldukça olumlu sonuçlar verdiği tespit edilmiştir. Bu avantajlarının yanında biyodizel yüksek viskozite, düsük ısıl değer ve bazı malzemeler üzerinde aşındırıcı/çözücü etkiye sahip olmak gibi bazı olumsuz özelliklere de sahiptir.