dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. M. Numan Durakbaşa |
|
dc.contributor.author |
Çakmak, Ali
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-30T10:51:36Z |
|
dc.date.available |
2018-07-30T10:51:36Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/10286 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde Dünya ve Türkiye de birçok işletme tarafından uygulanmakta olan ISO9001Kalite Yönetim Sistemi, işletmelerin ürün ve hizmetleri ile farklılık yaratarak müşteri beklentilerini tamamen veya beklentilerin ötesinde karşılayarak müşteri memnuniyeti sağlamayı amaçlamaktadır. Ürün ve hizmetler sağlanırken, çoğunlukla iş sürekliliğini sağlayacak koşullar ile ürünün çevresel sorunlarının boyutlarının ihmal edildiği bilinen bir gerçekliktir. Kalite Yönetim Sistemleri'nin müşteri ve pazar açısından önemi giderek artmakta ve işletmelerin müşteri, çevre ve çalışan odaklı yaklaşımı her koşulda sağlıklı bir ömür sürdürmelerini güvence altına almaktadır. Bu çalışmada giriş bölümü ile ikinci bölümde Kalite ve Kalite Yönetim Sisteminin ne olduğu açıklanmıştır. Üçüncü bölümde Avrupa Birliği(AB) ve AB çevre politikalarının hükümet ve işletme politikalarına dönük istekleri ile özellikle AB çevre politikaları ve Çevre Yönetim Sistemi(ÇYS) yaklaşımı ve ÇYS araçları ele alınmıştır. Dördüncü bölümde Kalite Yönetim Sistemleri genel olarak ele alınmış, işleyişi ve işletmeler açısından faydaların ne olduğu belirtilmiştir. Beşinci bölümde Entegre Kalite Yönetim Sistemi oluşturulması için Kalite, Çevre ve İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri gereksinimleri belirtilmiştir. Bu standartları işletmelerin nasıl uygulayacağı ve gerekli şartlar belirtilmiş ve Entegre Kalite yönetim sistemi kurulurken yönetim sistemleri arası uyum gösterilmiştir. Altıncı bölümde Entegre Kalite Yönetim Sisteminin, raylı sistemler ile yolcu taşımacılığı yapan İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki Ulaşım A.Ş. uygulaması, yapılan çalışmalar ve belgelendirme süreci anlatılmıştır. Sonuç bölümünde ise teorik ve pratik EKYS çalışmalarının işletmelere neler kazandırabilecekleri değerlendirilmiştir. |
|
dc.subject |
Kalite |
|
dc.subject |
Müşteri memnuniyeti |
|
dc.subject |
Kalite yönetim sistemi |
|
dc.subject |
Avrupa Birliği çevre politikası |
|
dc.subject |
Entegre kalite yönetim sistemi |
|
dc.subject |
İş sağlığı ve güvenliği |
|
dc.title |
Entegre kalite yönetim sistemleri ISO 9001:2000, ISO 14001 ve OHSAS 18001 |
|
dc.type |
Tez |
|