Özet:
Günümüz teknolojisi ve küreselleşen dünya ile ürünlerin artık birbirlerine göre çok farklılık arz etmemesi ve alternatiflerin bolluğu sebebi ile herhangi bir ürünün pazardaki fiyatı üretici tarafından değil, tüketici tarafından tayin edilmektedir. Bu kısıtı öncesinden sezinleyebilmiş olan ticari kurumlar, eğer kendi kontrolleri dışında gelişen pazar koşullarına müdahil olamıyorlarsa, ticari varlıklarını idame ettirebilmeleri açısından son derece kritik hale dönüşmüş diğer koşulları etkimeye yönelmeyi başarmışlardır. Bu koşullardan en önemlisi üretim yönetim sisteminin yeniden organize edilmesidir. Hatalar ve ihtiyaç fazlası envanterler kaynaklı mevcut kayıpların tespiti, bunların önüne geçme ve bir daha hata yapmamak gibi temelde çok basit ve "yalın" bir anlayışa sahip olan bu yeni yaklaşımlar dizgisinin kurgulanıp devreye alınması ile verimlilik ve kalitede çok kısa sürede artışlar gözlenmiştir. Bu yaklaşımın kurgulanmasının üç ana bacağı vardır: stratejik yapılanma, lojistik süreçlerin yeniden senaryolanması ve kalite süreçlerinde hata yapamamak fiiline dayalı metotların geliştirilmesidir. Kalite birimi hata kontrol edici bir uzuvken lojistik ve üretim birimleri ise iş yapış modellerindeki yeni yaklaşımları sayesinde hata olasılığını ortadan kaldıracak mekanizmalara geliştirecektir. Dolayısı ile verimlilik ve kalitede artışın sağlanabilmesi için üretim stratejileri, lojistik ve kalite süreçleri tek bir potada değerlendirilmelidir. Bu tez çalışması yukarıda bahsi geçen fikre dayalı olarak üretim yönetim sisteminin böylesi bütünsel bir bakış açısı ile nasıl yeniden değerlendirilebileceği hakkında uygulamalı bilgiler vermektedir.