Özet:
Gemi inşaa sanayindeki hızlı gelişmelere paralel olarak, gemi yapısal analizlerine olan talep artmaktadır. Bu yüksek lisans tezinde 80 metre boyundaki ticari bir konteyner gemisine ait doğal frekans ve gerilme analizleri MSC. NASTRAN kodu kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Tez çalışmasında analizi gerçekleştirilen gemi yapısı, uzun metal profiller taşıyacağı düşünülerek tasarlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda gemi yapısının çok büyük ve uzun bir ambar yapısına sahip olması gerekmektedir. Tüm gemi boyunca sadece iki bulkhead kullanarak uygun gerilme değerlerini yakalamak son derece zor bir işlemdir. Diğer taraftan gemi yapısı eğilme bölgelerinde de uygun gerilme değerlerini sağlamak gerekmektedir.3D yüzey CAD modeli, daha önceden hazırlanan DWG dosyalarına bağlı kalınarak SolidWorks 2007 programı ile tasarlanmıştır. Tüm uzatma kesme ve ayırma işlemleri de benzer şekilde SolidWorks 2007 programı yardımıyla gerçekleştirilmiştir. Benzer parçalar aynı alt montaj grupları içerisine ayrılmış ve sonlu elemanlar ağının oluşturulması için MSC. SOFY programına aktarılmışlardır. Tüm alt montajlar, sonlu elemanlara ayırma işlemi tamamlandıktan sonra dikilerek eleman kaliteleri arttırılmıştır. Sonlu elemanlar ağı oluşturulan model MSC. PATRAN programına aktarılarak sınır şartları uygulanmıştır. Ardından model dosyası, MSC. NASTRAN yazılımına doğal frekans ve iki yükleme koşulu için yapısal gerilme analizi çözdürülmek üzere aktarılmıştır.Sonuç olarak, tüm değerlendirmeler yapılarak kritik bölgeler için iyileştirmeler ve modifikasyonlar önerilmiştir.