Özet:
Günümüz dünyasında küresel ısınmanın canlı hayatına dönük önemli bir tehdit olduğu gerçeğinin kabul edilmesiyle birlikte atmosfere salınan gaz emisyonlarını aşağıya çekecek teknolojilere olan ihtiyaç artmıştır. Bu ihtiyaçla birlikte rezervi azalan ve fiyatları artan fosil yakıtlara en güçlü alternatiflerden biri olan biyodizel ile ilgili çalışmalar büyük bir ilgi çekmektedir. Bu çalışmanın amacı, motorin ve kanoladan elde edilmiş biyodizel yakıtlarının güç, yakıt tüketimi, emisyonlar ve is yönünden EGR stratejilerinin karşılaştırmalı bir analizini yapmaktır. Çalışmada dört zamanlı, dört silindirli, indirek püskürtmeli bir dizel motoru kullanılarak her iki yakıt için tam yükte altı ayrı devirde %0, %5, %10, %15 ve %20 EGR oranlarında NOx, CO, HC, karbondioksit, HFK, is, moment, güç, özgül yakıt tüketimi ve maksimum silindir basıncı değerleri kaydedilmiş ve karşılaştırılmıştır.