Özet:
Bu çalışmanın amacı günümüzde yaygın olarak kullanılmakta olan ve alternatif enerji kaynaklarına göre düşük güç/ağırlık oranı, kolay işletimi, basit bakım-onarımı, uzun ömrü ile önemli bir avantaja sahip olan küçük diesel motorların egzoz emisyonlarının azaltılması amacıyla yeterince ucuz ancak etkili bir emisyon sisteminin geliştirilebilmesi için gerekli ön çalışmanın yapılmasıdır. Yüksek güçlü motorlarda başarıyla uygulanmakta olan EGR, katalitik konverterler gibi gelişmiş emisyon iyileştirme sistemleri, yüksek maliyetleri ve karmaşık kontrol sistemi gerektirmeleri nedeniyle küçük diesel motorlarında uygulanamamaktadır. Küçük diesel motorlarında emisyonların azaltılması için genellikle püskürtme basıncının artırılması, püskürtme avansının azaltılması, sıkıştırma oranının yükseltilmesi gibi tasarıma dayalı konstrüktif çözümler ön plana çıkmaktadır. Bununla birlikte ticari rekabet nedeniyle küçük işletme ölçeğinde olan imalatçıların üretim maliyetlerinin mümkün olduğunca düşük tutulmaya çalışılması ayrı bir sınırlayıcı etkendir.Çalışmada emme havası sınır şartlarına kadar, ultrasonik bir cihazdan elde edilen soğuk buharla nemlendirilen bir Diesel motorun NOx emisyonunun değişimi gözlenmiş ve emme havasında nemin artmasıyla NOx emisyonunda %40 azalma olduğu görülmüştür.