Özet:
Kaynak işlemi, bugünün teknolojisi ve endüstrisinde önemli bir yere sahiptir. Kaynakta, sadece verimlilik değil, aynı zamanda kaynak dikişi geometrisi de çok önemlidir. Örneğin bir kaynak dikişi uygun bir nüfuziyete sahip olmalıdır. Bu çalışmada Grade A tipi gemi levhaları tozaltı ve özlü tel kullanılarak gazaltı kaynak yöntemi ile kaynatılmıştır. Bu levhalar farklı kalınlıklarda kaynak ağzı açarak çeşitli akım şiddetlerinde kaynatılmıştır ve kaynak ağzının dikiş parametreleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Seçilen kaynak yöntemlerinin kaynatılan gemi levhaların mekanik özelliklerine etkileri incelenmiştir. Birleştirilen parçalara mikrosertlik deneyleri uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda bu tür malzemelerin birleştirilmesinde kaynak yönteminin etkili olduğu ve kaynak esnasında malzemeye olan ısı girdisinin birleştirmenin sahip olduğu mukavemet değerlerini etkilediği görülmüştür.