Özet:
Artan enerji gereksinimi ve çevre kirliliği, doğa ile dost alternatif enerji kaynaklarına olan ilgiyi artırmıştır. Fosil enerji kaynaklarının sonlu olması, yeni ve yenilenebilir kaynakların araştırılmasını zorunlu hale getirmiştir.İçten yanmalı motorlar günümüzde halihazırda birincil enerji dönüşüm makineleridir. Bu kapsamda içten yanmalı motorlarda kullanılabilecek alternatif enerji kaynaklarının araştırılması büyük önem taşımaktadır.Bu çalışmada dört zamanlı, su soğutmalı, doğal emişli,tek silindirli bir dizel motorda sıkıştırma oranı ve yakıt karışım oranları değiştirilerek motor performansının ve egzoz emisyonlarının değişimi araştırılmıştır. Yakıt olarak sırasıyla %100 motorin (D), %20 biyodizel ? %80 motorin (B20) ve %50 biyodizel ? %50 motorin (B50) karışımları ve %100 biyodizel kullanılmıştır. Deney seti üzerindeki aparat vasıtasıyla sıkıştırma oranı 13:1 ile 22:1 değiştirilebilmektedir.Her yakıt ve sıkıştırma oranı için öncelikle motorun performans davranışı araştırılmış daha sonrasında ise belirlenen yük şartı altında rejim halinde deneyler gerçekleştirilmiştir. Deneyler esnasında motorun ürettiği güç, yakıt tüketimi, gaz emisyonları(CO, CO2, HC, O2, NOx), duman koyuluğu ve silindir içi basınç değişimi kaydedilmiştir.