Özet:
Rüzgarın taşıdığı kinetik enerjiyi toplayan ve diğer enerji türlerine çeviren makinalara "Rüzgar Türbinleri" denir. Tipik bir rüzgar türbini şu kısımlardan oluşur:Rotor ( kanatlar ve göbek ), Hız yükseltici, Jeneratör, Kontrol sistemi ve Kule 'dir. Bu çalışmada, rüzgar karakteristiklerinin rüzgar türbini tasarımına etkileri incelenmiştir.Rüzgar hızının sürekli olmayışı ve değişim aralığının büyük olması, rüzgar enerjisi sistemlerinin dizaynını güçleştirmektedir. Bu sistemlerin dizaynı için, çalışma hız aralığını sınırlandırmak gerekir. Genelde, rüzgar türbinleri iki ana gruba ayrılır. Bunlar yatay ve dikey eksenli rüzgar türbinleri olarak adlandırılır. Rüzgar enerjisi dönüşüm sisteminde en önemli eleman rüzgar türbinidir.En yaygın kullanılan çeşidi yatay eksenli pervaneli türbinlerdir, bunun yanında Darrieus tip rotorlu türbinler, Cyclogyro tip rotorlu türbinler, ufak boyutlu Savonius tip rotorlu türbinler sıkça uygulama alanı alan çeşitlerdir.Rüzgar türbininin performans analizi yapıldığında, ilk sırayı pervaneli tip rotora sahip türbinler almaktadır. Rüzgar türbini- jeneratör grubunun dizaynı ve çalışma tarzı nasıl olursa olsun, en önemli parametre rüzgar-elektrik enerjisi dönüşüm sisteminin ekonomikliğidir. k olarak tanımlanan bu faktöre yük yada kapasite faktörü denir. Rotorun veriminde en önemli faktör kanat dizaynıdır. Rüzgar türbinlerinin rotor dizaynlarıyla,hava taşıtlarının airfoil ve pervane ile helikopterlerin rotor dizaynları arasında çok yakın bir benzerlik vardır. Sonuçta elde ettiğimiz veriler ışığında, rüzgar türbini dizayn etmeye ve bir örnek vererek olayı pekiştirmeye çalıştık.