YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Diesel motorlarda enjeksiyon basıncının ve avansının motor performansına ve emisyonlarına etkisinin deneysel olarak araştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. Tarkan Sandalcı
dc.contributor.author Acur, Onur
dc.date.accessioned 2018-07-30T11:28:09Z
dc.date.available 2018-07-30T11:28:09Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/10482
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011
dc.description.abstract Diesel motorlarında bazı çalışma parametrelerini değiştirerek motor performans ve emisyonlarını iyileştirebilmek mümkündür. Yakıt püskürtme basıncı ve yakıt püskürtme avansı diesel motorlarında performansı ve egzoz emisyonlarını etkileyen önemli parametrelerdir.Yapılan bu deneysel çalışmada, püskürtme basıncı ve püskürtme avansının motor performansına ve egzoz emisyonlarına etkisi araştırılmıştır. Deneyler dört silindirli, dört zamanlı, direkt püskürtmeli turboşarjlı bir diesel motorda gerçekleştirilmiştir. 2500 d/d sabit motor hızında, püskürtme basıncının 120 ile 140 MPa arasında ve püskürtme avansının -15 ile 0 KMA arasında değiştirilmesiyle moment, güç, Pmax, özgül yakıt tüketimi, CO, CO2, NO, NOX, THC, O2 ve is gibi emisyon ve motor performans değerleri ölçülmüştür.Deney sonuçlarına göre, püskürtme basıncının arttırılmasıyla motor gücü, momenti, Pmax, HRR ile NO, NOX, O2 emisyonları artmış, ÖYT, CO emisyonu ve is azalmıştır. Püskürtme avansının azaltılmasıyla ÖYT ile CO, O2, THC emisyonları ve is artmış, motor gücü, momenti, Pmax ile NO, NOX emisyonları azalmıştır.
dc.subject Dizel motorlarda yanma ve emisyonlar
dc.subject Partükül madde emisyonu
dc.title Diesel motorlarda enjeksiyon basıncının ve avansının motor performansına ve emisyonlarına etkisinin deneysel olarak araştırılması
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster