Özet:
Traktörün çalışması sırasında, ön dingil ve ön dingil mesnedi traktör üzerindeki en kötü yükleme koşullarıyla karşılaşır. Bu parçaların tasarımı iyi bir mühendislik yaklaşımıyla yapılmadığı sürece kullanıcılar ani arızalar ile karşılaşabilir. Bu çalışmada bir 2WD traktörün ön aksı bilgisayarlı mühendislik analizi ve deneysel test yöntemleri ile tasarlanmış ve arızalara, ani sorunlara karşı önlemler alınmıştır. Ön dingil mesnedi prototipine uygulanan düşey yorulma testleri sırasında, öngörülen yük tekrar sayılarına ulaşılmadan ortaya çıkan yorulma hasarı incelenmiştir. Testlerde numunelerin genellikle aynı bölgeden hasara uğradığı gözlenmiştir. Hasarın nedenini belirlemek amacıyla gövdenin bilgisayar destekli katı modeli oluşturulmuş, bu veriler kullanılarak, sonlu elemanlar yöntemi yardımıyla gövde modelinin gerilme ve yorulma analizleri gerçekleştirilmiştir. Hasara uğraması muhtemel bölgeler ve bu hasarın ortaya çıkabileceği minimum yük tekrar sayısı belirlenmiştir. Test ve analizlerden elde edilen sonuçlar karşılaştırılmış, gövdenin yorulma ömrünün arttırılması için tasarım önerilerinde bulunulmuştur.