YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Tek silindirli dizel motorlarda emme portuna su püskürtmenin, performans ve emisyona etkilerinin araştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. Tarkan Sandalcı
dc.contributor.author Orak, Emre
dc.date.accessioned 2018-07-30T11:28:27Z
dc.date.available 2018-07-30T11:28:27Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/10516
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011
dc.description.abstract Son yıllarda, artan çevre kirliliği ve küresel ısınmayla birlikte, hava kalitesini arttırma çabası ciddi boyutlara ulaşmıştır. Bu süreçte, taşıtların atmosfere bıraktığı emisyonların, çeşitli ülkelerdeki yerel yönetimler tarafından belirlenen emisyon standartlarına göre kontrol altına alınması çabası yoğunlaşarak artmaktadır. Bu gerekçeyle hava kirliliğinde çok ciddi bir yere sahip olan taşıt motorlarında çeşitli düzenlemelere gidilerek, kirleticilerin kabul edilebilir sınırlar altında kalması sağlanmaya çalışılmaktadır. Ülkemizde olduğu gibi yolcu ve yük taşımacılığın büyük bir bölümünün kara yolu taşıtları ile yapıldığı ülkelerde bu durum ayrı bir önem arz etmektedir. Yolcu ve yük taşımacılığında kullanılan taşıtların büyük çoğunluğunda dizel motorları kullanılmaktadır. Dizel motorlarından kaynaklanan en önemli iki emisyon, partikül madde (PM) ve azot oksit (NOX) emisyonlarıdır. Dizel motorlarının hava fazlalığı ve yüksek sıkıştırma oranları ile çalışmaları benzin motorlarına göre azot oksit (NOX) oluşturma potansiyellerini arttırmaktadır. Özellikle, yanma prosesinin ana ve art ürünlerinden olan NOX`in asit yağmurlarında ve insan sağlığında ciddi derece etkili olmasından dolayı, birçok çalışma yapılmış ve bu çalışmalarla, azot oksiti (NOX) azaltmanın en etkili yolunun yanma sırasındaki maksimum sıcaklığın düşürülmesi olduğu belirlenmiştir. Yapacağımız çalışmada, emme portuna su püskürterek, kullanmış olduğumuz tek silindirli dizel motordaki emisyon ve performans analizlerini deneysel olarak irdeleyeceğiz. Çalışmamızda yanma gazlarının sıcaklığının düşmesiyle belirli kirleticilerde düşüş gerçekleşmesi beklenmektedir. Elde edilen sonuçları, normal şartlardaki sonuçlarla karşılaştırarak, geçerli emisyon normlarına ulaşmaya çalışacağız.
dc.subject Kirleticiler
dc.subject Dizel motorlarda azot oksit emisyonu
dc.subject Emisyon standartları
dc.subject Azot oksit kontrol yöntemleri
dc.subject Motor modifikasyonları
dc.subject Yakıtlarda yapılan geliştirmeler
dc.subject Deney seti özellikleri
dc.title Tek silindirli dizel motorlarda emme portuna su püskürtmenin, performans ve emisyona etkilerinin araştırılması
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster