Özet:
Fosil yakıtlar günden güne tükenirken dünyanın enerji gereksinimini karşılamak için alternatif bir yakıta ihtiyaç duyulmuştur. Biyodizel bu enerji isteğini karşılamak için mevcut bulunan en iyi kaynaklardan biridir. Dizel yakıtlar yüksek verimliliğinden ve güvenirliliğinden dolayı tercih edilmektedir fakat dezavantajı yüksek is ve NOX emisyonlarıdır. Dizel motorların hava fazlalığı ve yüksek sıkıştırma oranları ile çalışmaları benzin motorlarına göre azot oksit (NOX) oluşturma potansiyellerini arttırmaktadır. Özellikle, yanma prosesinin ana ve art ürünlerinden olan NO`in asit yağmurlarında ve insan sağlığında ciddi derece etkili olmasından dolayı, birçok çalışma yapılmış ve bu çalışmalarla, azot oksiti (NOX) azaltmanın en etkili yolunun yanma sırasındaki maksimum sıcaklığın düşürülmesi olduğu belirlenmiştir. Emulsifikasyon tekniği, dizel motorunun oluşturduğu kirliliği azaltmak için kullanılan en önemli metotlardan biridir. Bu çalışmada, tam yük şartında çalıştırılan tek silindirli dizel motorunda su/biodizel karışımlarının motor performansına, egzoz sıcaklığına ve emisyonlarına etkisi araştırılmıştır.Sonuçlar, yakıt içerindeki su oranının artışıyla motor torku, gücünde azalma ve özgül yakıt tüketiminde artma olduğunu, karbon monoksit ve hidrokarbon emisyonlarının karışım içindeki su oranının artmasıyla arttığını, azot oksitlerin ve is oluşumunun azaldığını göstermektedir.