Özet:
Bu araştırmanın amacı, iletişim teknolojisinin medya yapıları üzerindeki etkilerini ortaya çıkartmaktır. İletişim teknolojisindeki gelişmeler, insan ve mimari mekan arasındaki ilişkiyi, mimari mekanın yeniden organize edilmesi ile yeniden tanımlamaktadır. Medya yapıları başlığı altında spesifik olarak basım ve yayın merkezleri ve telekomünikasyon kuleleri analiz edilmiştir. Araştırmanın ilk aşamaları sırasıyla:. zaman içinde iletişim teknolojisi gelişim süreci,. son yenilikler ve yeni iletişim sistemleri,. son on yıllık dönemde yurt dışında yapılmış olan medya merkezleri, özellikle tasarım konseptleri, plan tipleri, fonksiyonları, cephe tasarımı ve kentsel konumları. Türkiye'nin medya ve telekomünikasyon geçmişi ve bugün gelinen durumuna odaklanarak incelenmesi. Araştırmanın en önemli saptaması, medya yapılarında interaktif mekan tasarımına geçişin önem kazanmasıdır. İnteraktivite konsepti, yapıların plan tiplerini, cephe tasarımını, fonksiyonları ve kentsel konumlarını direkt olarak etkilemektedir. Kablosuz telekomünikasyon sistemlerine geçişle ofis konsepti de dikkate alınır bir şekilde değişmiştir. Yeni bir ev-ofıs konsepti oluşmuştur ve medya yapıları halka interaktif iletişimin kurulduğu prestij yapılarına dönüşmüştür. Günümüzde medya yapılarında, stüdyo ve prodüksiyon mekanları, yeni multimedya sistemleri bulunmaktadır. Bu mekanlara halk turları organize edilmektedir. Halk etkileyici medya mekanlarını görme imkanına sahip olmaktadır. Internet'in de yeni medya tiplerinin oluşmasında önemli etkisi olmuştur. Medya ve toplum arasında eş zamanlı ve çift yönlü iletişimi yaratmıştır.