Özet:
Sanal Yapı Market Çalışması Internet ortamında hizmet verecek olan bir yapı market için ön tasarım ve araştırma olarak hazırlanmıştır. Sanal ortamda çalışması tasarlanan bu program içeriğinde ağırlıklı olarak internette tanıtım, internette satış, çizim ve sipariş alt programları içermektedir. Tez içeriğinde öncelikli olarak programın çalışacağı sanal ortam internet hakkında yapılan tanımsal araştırmaya yer verilmiştir. Bu bölümde internetin gelişimi, kapsama alanı, kullanım alanları hakkında ulaşılan kaynaklardan bilgiler verilmektedir. Konunun mimari ürünlerin tanıtım ve pazarlamasıyla ilgili olmasından dolayı pazarlama sistemlerinin çeşitleri, geçmişten günümüze ulaşan pazarlama ve tanıtım şekilleri incelenmiştir. Pazarlama konusunda teknoloji ile birlikte ulaşılan son nokta olan sanal ortam internetten pazarlama ve satış sistemi hakkında araştırmalar yapılıp kaynaklardan faydalanılmış ve bu bilgilere tez bütününde yer verilmiştir. Tezin gelişen bölümlerinde yapı malzemeleri hakkında geniş bir bilgi verilmiş ve bunu yanı sıra yapı malzemelerinin internet ve bilgisayar destekli tanıtımları hakkında yapılan araştırma ve gözlemlerin sonuçlarına yer verilmiştir. İnternet ortamında kullanılan tanıtım, satış ve sipariş içerikli sayfalar incelenmiştir. İnternet kullanıcıları ve mimarlarla yapılan görüşmelerin içerikleri kapsamında internet ortamında çalışacak bir sanal yapı market program oluşumu üzerine varılan araştırmalar bulunmaktadır. Bu araştırmalar sonucunda dikkat edilmesi gereken çeşitli kriterler saptanmış tez sonunda hazırlanan sanal yapı market programı öncesi bu kriterlere değinilmiştir. Çizim programı sanal ortam için özel olarak düzenlenmiştir. Diğer çizim programlarından farklı olarak değerler klavyeden karakter olarak girilir. Bu kullanıcının programda çizimi daha kontrollü yapmasını sağlamaktadır. Program içerisinde yer alan çizim komutları programa yeterli bilgiyi edindirecek şekilde hazırlanmıştır. Çizim bölümünde yapılan çizimin ardında program sipariş ortamında kullanılmak üzere mekan ölçülerini otomatik olarak hesaplamaktadır. Programın sipariş kısmı sanal marketin sahibi olan firma tarafından hazırlanan mevcut bir kütüphaneye sahiptir. Market kütüphanesinden seçilen ürünler kullanıcının isteğine bağlı olarak çizilen mekana sanal ortamda monte edilebilir. Kullanıcı montaj yerini program içerisinde kendi belirleyebilir.