dc.description.abstract |
Çağımızda çok katlı yapılar, artık iç içe yaşadığımız bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Çok katlı yapıların tasarımında taşıyıcı sistem oldukça önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmada taşıyıcı sistemin önemli bir elemanı olan çekirdek, hem taşıyıcı sistem hem de fonksiyonel özelliği balonundan incelenmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde çok katlı yapılan genel olarak tanımak için tarihten bugüne olan gelişimleri kısaca incelenmiştir. Daha sonra çalışmada ele alman sorun, amaç, kapsam ve yöntem ele alınmıştır. ikinci bölümde çok katlı yapıların terminolojisi, tanımları ve günümüze kadar ki gelişim sürecini oluşturan alt yapı incelenerek konunu toplumsal yanı irdelenmiştir. Üçüncü bölümde toplumların tarih içerisindeki yaşam tarzlarının bilim ve sosyal zorlamalar ile değişerek çok katlı yapıların oluşumuna etkileri incelenmiştir. Bu bölümde ayrıca Türkiye'deki çok katlı yapıların gelişimine de yer verilmiştir. Dördüncü bölümde çok katlı yapılarda kullanılan taşıyıcı sistem malzemeleri avantaj ve dezavantajları ile beraber incelenmiştir. Çok katlı yapılarda kullanılan taşıyıcı sistemlerin sistematik sıralamaları ve incelemeleri yapılarak örneklerle bu sistemlerin daha iyi anlaşılması amaçlanmıştır. Beşinci bölümde çalışmanın ana konusunu oluşturan çekirdekli sistemlerin tanımı, özellikleri, yeri, biçimi, yerleştirilmesi, çalışma şekli, yapısı, sayısı ve bina geometrisi ile ilişkisi ayrıntılı olarak incelenmiştir. Çekirdekli sistemler daha ayrıntılı anlatılarak strüktürel yapılan alt başlıklar şeklinde incelenmiştir. Altıncı bölümde çekirdekli sistemlerin kısaca avantaj ve dezavantajları, diğer sistemlerle karşılaştırılması ve çekirdekli sistemlerin olanaktan değerlendirilmiştir. |
|