YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Sinemadaki görselleştirme tekniklerinin mimari animasyonda kullanımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Doç. Dr. Oğuzhan Özcan
dc.contributor.author Zeydanlı, Nükhet
dc.date.accessioned 2018-08-01T08:12:02Z
dc.date.available 2018-08-01T08:12:02Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/11082
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2003
dc.description.abstract Mimarlığın görselleştirmesinde eskiz, ortografik çizimler, maket ve perspektif gibi yöntemler kullanılmaktadır. Bilgisayar teknolojisinin mimaride kullanılmaya başlanmasıyla beraber animasyon da önemli bir sunuş yöntemi olarak ortaya çıkmıştır. Bütün bu yöntemler fikirleri anlatmak, projeleri algılatabilmek ve en önemlisi karşımızdaki insanı etkilemek için uygulanıyor. Mimari animasyon çeşitli bilgisayar tekniklerini kullanmaya başlamıştır. Bu teknikler sadece projenin sunulmasına yönelik, projenin asıl hissettirmek istediği duygudan uzak yöntemlerdi. Duygu kavramı ile beraber etkileme ve duygu sanatı olan sinemanın mimaride kullanılıp kullanılamayacağı sorusu ortaya çıkmıştır. Bu araştırmada öncelikle, mimarideki anlatım dilinde mekanın nasıl ifade edildiği ve hangi duyguların hissettirildiği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu duygu yükünün sinematik dildeki anlatımı ve kullanılan teknikler araştırılmıştır. Daha sonra Sinema ve Mimarlık ile ilgili yayınlanmış yayınlardan yararlanarak belirlediğimiz filmleri inceledik ve belli teknikler ortaya konuldu. Sonuç olarak da bu tekniklerin mimari animasyonda yöntem olarak kullanılabileceği ortaya konulmaya çalışılmıştır.
dc.subject Mimari yapılarda duygu kavramı
dc.subject Sinemada anlatım
dc.subject Sinemada duygu ve mekan kavramı
dc.subject Mimari animasyon
dc.title Sinemadaki görselleştirme tekniklerinin mimari animasyonda kullanımı
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster