Özet:
Bilgisayar ortamında geliştirilen simülasyon destekli eğitim modelleri son yıllarda farklı eğitim alanlarında sıkça üzerinde durulan önemli bir araştırma alam halini almıştır. Yapılan araştırmalar sonucunda, simülasyon destekli eğitimin öğrencinin bilgiyi öğrenmesinde önemli ve faydalı bir araç olduğu ortaya çıkmıştır. Mimarlık eğitim alanında da son yıllarda bu konuda önemli çalışmalar yapılmaktadır. Bu tez çalışmasında, simülasyon destekli mimarlık eğitiminin mimarlık eğitimine sağlayacağı faydalar gözönüne alınarak model önerisi oluşturulması ve bu önerilerin mimarlık çevresinde tartışılması amaçlanmaktadır. Bu çerçevede, araştırma, simülasyon kavramının tanımlanması ile başlamış ve kavramın elektronik ortam öncesindeki uygulamaları incelenmiştir. Simülasyon kavramının tarihsel analiz çalışmasında sonra, günümüz simülasyon uygulamaları irdelenmiş ve uygulamalar sınıflandırılarak analiz edilmiştir. Araştırma özelleşerek, mimarlık meslek alanında ve eğitiminde simülasyon uygulamaları üzerine yağunlaşmıştır. Yapılan bu çalışmalar sonucunda simülasyon destekli eğitimin faydaları analiz edilmiş ve mimarlık eğitiminde kullanılmak üzere simülasyon destekli mimarlık eğitim modeli önerileri hazırlanmıştır.