Özet:
Mimarlık insanlar arasındaki çizime dayalı bir iletişim şeklidir. Bu iletişimde ifade ne kadar kuvvetli olursa mimarın kafasındaki tasarım başka kişilerin zihninde o kadar berrak şekillenir. Algı kavramı bu aşamada ön plana çıkar. Tasarımlardaki görsel algı faktörü genelde iki boyutlu yani kavramsal anlatımlar olarak kullanılır. Görsel algı gerçek hayattakine yakınlığı derecesinde anlamlı olur. Gerçek hayatta üç boyutlu nesnelerle karşı karşıya olunduğundan derinlik bilgisini veren ve derinliği algılatan üç boyutlu anlatımlar daha anlaşılır olur. Mimarlıkta üç boyutlu anlatım öğesi olarak perspektif kullanılmaktadır. Bunun yanında diğer sektörlerde üç boyutlu anlatım yöntemi olarak değişik ifade şekilleri de mevcuttur. Bu anlatımlar reklam öğesi olarak mekan anlatımlarında da kullanılmaktadır. Bu araştırmada, bu anlatım teknikleri incelenerek mimari sunumlarda, tasarım sürecinde ve mimari eğitimde kullanım biçimleri irdelenmiştir. Bu tekniklerin mimariye uygulanabilirliği doğrultusunda çalışmalar yapılmıştır. Sonuç olarak da bu tekniklerin mimaride kullanım şekilleri yorumlanmıştır.