Özet:
Bu çalışmada fiziksel çevre etmenlerinin ve kullanıcıların psikolojik özelliklerinin, aynı dersliği kullanan ve aynı sosyal gruptan gelen öğretmen ve öğrenciler üzerindeki etkileri ve bu etkilerin kullanıcıları ne yönde etkilediği araştırılmıştır. Birinci bölümde, Eğitim kavramı ve eğitimin amacı yer almaktadır. İkinci bölümde, çeşitli ülkelerde eğitim, özel eğitim, özel okul eğitimine yer verilmiştir. Üçüncü bölümde, Türkiye'de ve Avrupa' daki eğitim yapılarının tarihsel gelişimi ile Eğitim yapılan-Öğrenci ilişkisi üzerinde durulmuştur. Dördüncü bölümde, Eğitim yapılan dersliklerinde konfor koşullan yer almaktadır. Beşinci bölümde ise, özel - kamu okul derslerindeki kullanıcı memnuniyeti ölçülmüştür. Kullanıcılara sıfat çiftlerinden oluşan anketler uygulanmıştır. Öğretmen ve öğrencilerin cevapladığı anket formları öğrenciler, öğretmenler ve öğrenci-öğretmen arasındaki yaş ve cinsiyet farkından kaynaklanan anlamsal farklılaşmalar özel-kamu okul dersliklerinde değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonuçlan yüzde tablosu ve grafik olarak ifade edilmiştir. Kamu ve özel okul derslikleri arasında bulunan farklılıklardan dolayı kullanıcı memnuniyeti karşılaştırılamamış, her okul kullanıcı sonuçlan kendi içinde değerlendirilmiştir. Kamu-özel okul dersliği kullanıcı algılamalarında ve basan düzeylerinde yaş, cinsiyet, mekândaki konfor koşullan, ekonomik ve kültürel faktörlerin etkili olduğu görülmüştür.