Özet:
Dünyada birçok alanda etkisi olan küreselleşme üç ana başlık altında incelenebilir.Ekonomiye etkisi, ülke ekonomilerinin dünya ekonomisiyle entegre olmasıyla, siyasete etkisi,ulus devletin yetkisinin ve otoritesinin uluslararası ve uluslar üstü kuruluşlara devri şeklinde,sosyo-kültürel alana etkisi ise, ülkelerin birbirlerinin kültürlerini daha yakından tanımalarını ve onların birbirleriyle yakınlaşmalarını sağlamasında, konuşulan, tartışılan konuların benzer olmasında görülebilir. Bu ortak konulardan biri de kültürün temellerinden olan eğitimdir. Eğitimdeki değişiklikler, anaokulundan, üniversiteye kadar her kademeyi kapsamaktadır.Mimarlık eğitimi ve mimarlık da küreselleşen dünyanın yarattığı değişimin içindedir.Bu bağlamda çalışmada Amerika, Avrupa ve Türkiye'deki mimarlık ve mimarlık eğitimi,süreç ve özellikleri ile incelenerek, günümüzdeki mimarlık eğitimi Amerika Kıtası'ndan (Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ve Kanada), Avrupa Kıtası'dan ( İngiltere, Almanya,Fransa, İtalya ve İsviçre) seçilen örnek okulların ders programlarının kredi ve mezun olmak için alınan dersler olarak ortaya konması, Türkiye'den ise Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi (MSGSÜ), İstanbul Teknik Üniversitesi ( İTÜ), Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ), Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ), Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) ve Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) örneklerinin mimarlık bölümlerinin, ders programlarının kredi, saat ve mezun olmak için alınması gereken dersler bakımından incelenerek, Türkiye'deki ve dünyadaki mimarlık eğitiminin karşılaştırmalı analizi ile küreselleşmenin mimarlık eğitimine etkisi gösterilmeye çalışılacaktır.Çalışmada küreselleşmenin, mimarlık eğitimine dolayısı ile mimarlık mesleğine etkisi ortaya konmaya çalışılmıştır ve Türkiye'nin mimarlık eğitiminde dünyaya göre bulunduğu nokta tespit edilerek, sonuç ve önerilerde bulunulmuştur.