| dc.description.abstract |
Küreselleşen dünya pazarları içerisinde giderek artan rekabet, beraberinde geride kalana ve kaybedene yaşama şansı vermeyen bir atmosferi getirmiştir. Sınırlara sığmayan bu coğrafyada ayakta kalabilmek önceden tanımlanmış ve tartılmış stratejilerin varlığı ile mümkündür. Bu bağlamda bu pazarlara tasarlayacakları ürünler ile merhaba diyecek tasarımcıların artık sanata olan bağlılıklarını yeni disiplinler ile sorgulamaları gerekmektedir. Burada beklenen tasarımcının veya sanatçının tasarladığı ürünü pazarlanabilir özelliklere sahip bir şekilde kurgulaması, yaratmasıdır. Pazarlama açısından bakıldığında ise pazarlanabilir bir ürünün tüm bu kıran kırana rekabet içinde yaşayabilmesi tasarımdan aldığı güçle farklılaşmasına bağlıdır. Öznel kazançlar ve nesnel özellikler, tasarım ve pazarlamanın çevre değerlerinden alacakları referansla ortak stratejiye bağlı kalarak etkileşimli olarak ortaya koyacakları kurgunun temelidir. Yaşam döngüsü uzun bir ürün, tasarımcının başarısı ve tasarlananın pazarlarda tutunma becerisi, tasarım pazarlama ekseninde nitelikli bir çalışmanın sonucudur. Bu çalışmanın amacı, ürünün oluşum ve yaşam evrelerini oluşturan yenilik stratejisi, fırsat saptama ve tasarım süreci evrelerinde tasarım, pazarlama, Ar-Ge, finans, üretim, idari vb.bölümlerin başarıya ulaşmada koordineli olarak ne şekilde çalışmaları gerektiğinin incelenmesidir. Çalışmada, anlatılan teorik bilgilerin küresel pazarda ve Türkiye inşaat ve mobilya sektöründe kıyaslanarak betimlenmesine çalışılmıştır |
|