Özet:
Yedi bölümden oluşan bu araştırmanın amacı, lüks marka mağaza tasarımında mimariyle moda arasındaki ilişkiyi irdelemektir.Giriş bölümünde araştırmanın amacı, kapsamı ve yöntemi belirtilmektedir.Mağazanın tarihsel gelişiminin tanımlandığı ikinci bölümde, her kronolojik çağın kendi formülünü oluşturduğu pazarlama sürecinin günümüze dek aldığı değişik biçimler tartışılmaktadır.Üçüncü bölümde mağazalar genel sınıflandırmayla ele alınmakta, alışveriş mekânının tesisi ve genel moda perakendeciliği üzerinde durulmaktadır. Mağaza fiziksel alanının özellikleri, müşterilere verilen hizmetler, işletim sistemlerinin tanımlanması, satılan ürünlerin fiyat ve kalitelerinin ele alınması ve yüksek standart mağazaların nitelikleri bu bölümde incelenmektedir.Moda perakendeciliği tanımı, marka genel nitelikleri ve onun hedefleri, insan psikolojisi açısından alışveriş deneyimi, mağaza ortamının insanın alışveriş davranışı üzerindeki etkileri, tüketici davranışı, markaların müşterilerine sunduğu `yaşam biçimi' mesajı, ikon mimarlık, sanatın gelişmesine koşut mağaza mimarisinin etkilenmesi ve işletim sistemleri dördüncü bölümün araştırma konusudur.Beşinci bölümde lüks marka mağazaların kent dokusu içindeki yerini belirleyen ölçütler ve yer seçimi ölçütlerinin ve yakın çevrenin yüksek standartlı mağazaların tasarımına yansıma biçimleri örnekleriyle incelenmektedir.Altıncı bölümde lüks marka giyim mağazaları mimari tasarım ilkeleri açısından incelenmektedir. Mağaza cephesi tasarımı, nitelikleri ve stratejileri, iç tasarım eğilimleri, mekânın fonksiyonel organizasyonu, satış alanlarının nitelikleri ve mekana yansımaları, özel müşteri hizmet alanları, eğlence ve çalışma bölümlerinin tasarımı, mağaza ulaşım düzeni, ürün sergileme yöntemleri, iç grafik / iletişim düzenlemeleri ve aydınlatma bu bölümün alt başlıklarını oluşturmaktadır.Yedinci ve son bölümde lüks marka mağaza tasarımının önceki bölümlerde araştırılan konuları ışığında örnekler incelenerek sonuçları sunulmaktadır.