Özet:
Üniversitelerin amaçları, akademik eğitim ve uygulamalar ile mesleki beceri kazandırmak, bilimsel, toplumsal ve ekonomik temelli uygulama ve araştırmalar yürüterek bilgi üretmek, gençlere görev ve sorumluluklar vererek toplum yaşamına hazırlamak, toplumun eğitim, bilinç ve kültür seviyesine katkıda bulunmak olarak sıralanabilir.Üniversitelerdeki sosyal ve kültürel etkinlik alanları, eğitim süreçleri boyunca öğrencilerin ders dışındaki zamanlarının büyük bölümünü geçirdikleri mekanlar olup, farklı kültür, etnik ve sosyal yapılara sahip öğrencilerin oluşturduğu zengin ortamda büyük kültür etkileşimi açışından da önem taşımaktadır.Bu bağlamda, farklı üniversite kampüs sistemlerinde (kent üniversitesi, kent içi, kent dışı) öğrencilerin, sosyal ve kültürel etkinlik alanı kullanımları incelenerek, İstanbul'daki üç farklı kampüs sisteminde sosyal ve kültürel etkinlik alan kullanımları karşılaştırılarak değerlendirilmiştir.Üniversite kavramı ve tarihsel gelişimi, yerleşim sistemleri, etkinlik alanları, konuyla ilgili literatür taraması yapılarak incelenmiş, elde edilen bilgiler, farklı başlıklar altında gruplandırılmıştır. Alan çalışmaları kapsamında, kent üniversitesi olarak Bahçeşehir Üniversitesi Beşiktaş Kampüsü, kent içi kampüs olarak Yıldız Teknik Üniversitesi Yıldız Merkez Kampüsü, kent dışı kampüs olarak Koç Üniversitesi Sarıyer Kampüsü incelenmiştir. Seçilen üniversitelerde yapılan alan çalışmasından elde edilen verilere, istatistiki analiz uygulanmıştır. Çalışma sonucunda, kampüslerdeki sosyal ve kültürel etkinlik alanı yeterliliği, bu alanları hangi zaman dilimlerinde kullandıkları, ulaşılabilirlik, kullanıcı profili ve kent kullanımı ile ilgili değerlendirmeler yapılmıştır.