Özet:
Mimari eğitim süreci içerisinde öğrencilerin uygulama yapma gereksinimi duyduğu dersler bulunmaktadır. Bu sebeple mimarlık eğitimi öğrencinin aktif katılımıyla yapılmalıdır. Mimari öğreniminin her aşamasında öğrenci senaryo oluşturmak, tasarım yapmak dolaysıyla da aktif olarak eğitime katılmak durumundadır. Mimarlık eğitimi yaparak öğrenme modeline dayanmaktadır. Gerçek sistemlerin uygulamalarının eğitimde denenmesi süre ve maliyet açısından zorluklar yaratmaktadır. Yaparak öğrenmeyi destekleyen simülasyon (benzetim) modellerinin mimarlık eğitiminde kullanılması bu açığın giderilmesine yardımcı olabilir.Simülasyon gerçek hayatta incelenen bir olayın belli bir zaman diliminde gösterdiği karakteristiklerini gerçeğine en yakın haliyle tahmin etmek, gözlemlemek için olayın matematiksel, mantıksal bir modelinin geliştirilmesi ve bu model üzerinde deneyler yapılması sürecidir. Simülasyonla desteklenen öğrenim biçimi mimari eğitim sürecinde öğrencilere uygulama yapma ve tasarımlarını farklı ortamlar altında test etme imkânı sunmaktadır. Örneklerle simülasyonun mimarlık eğitimine olan katkısı incelenmiş ve yapı elemanları dersi içerisindeki merdivenler konusunun pekiştirilmesinde kullanılacak olan simülasyonun planlama ve ara yüz tasarımı yapılmıştır.