YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Mimarlıktaki yer-zemin-yapı ilişkilerinin eğitim amaçlı görselleştirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Doç. Dr. Meral Erdoğan
dc.contributor.author Altuğ, Erdem
dc.date.accessioned 2018-08-01T11:43:00Z
dc.date.available 2018-08-01T11:43:00Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/11396
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009
dc.description.abstract Görselleştirme, birçok farklı disiplin gibi, mimarlığın dolayısıyla mimarlık eğitiminin de devamlı kullandığı bir ortak alandır. Çağımızdaki gelişmelerle sürekli güncellenen bu ortak alandan, mimarlık eğitiminde bir gereksinim olduğuna inanılan yer kavramın açımlanması adına faydalanmanın yollarını araştırmak, bu çalışmanın çıkış noktasını belirlemektedir.Bu bakış açısıyla, giriş bölümü olan Bölüm 1'de konunun güncelliği ve mimarlık açısından taşıdığı önem ele alınmıştır.Bölüm 2'de "Mimarlık Eğitimi ve Görselleştirme" başlığı altında, görselleştirme ve eğitim kavramları mimarlık eğitimi üzerinden kuramsal yakınlık kurularak birlikte incelenmiştir. Bölüm 2.1, 2.2 ve 2.3'de görselleştirmenin tanımı ve alt kavramlarıyla birlikte oluşturduğu kültürel açılım, görselliğin algı daha özel bir çerçevede mekân algısıyla ilişkileri, görselleştirmenin gerçekleştirildiği ortamlar ve söz konusu ortamlardan sayısal ortamların getirdiği olanaklar ele alınmıştır. Bölüm 2.4 ve 2.5'de genel anlamda eğitimden özelinde mimarlık eğitimine inen bir bakış açısıyla, görselleştirmenin eğitim ve öğretim başlıklarıyla, özgün bir yararlanma alanı olarak etkileşimi ve bu başlıklardaki araştırmalara yön verme yeteneği irdelenmiştir.Bölüm 3, mimarlıktaki yer-zemin-yapı ilişkilerinin doğasını açıklamak, kavramların sınırlarını ve kapsamlarını açmak, birbirleriyle olan ilişkilerini ortaya çıkarmak ve bu ilişkilerin dayandığı ilkeleri somutlaştırmak ana fikri etrafında oluşturulmuştur. Bölüm 3.1, 3.2, 3.3 ve 3.4'de yer kavramının tarih dizini içerisinde değişen felsefi karşılığına ve mekân kavramıyla olan ayrımına, yerin coğrafya, geometri, jeoloji ve mimarlık gibi farklı bilim dallarında taşıdığı anlama, yeri, mimari tasarımın temel girdisi olarak kabul eden örneklerin yapısına değinilmiştir. Bölüm 3.5'de ise, yerin bir bileşeni olarak ele alınan zemin kavramının yakınlığı bulunan diğer alt ya da yan kavramlarla olan ilişkisi irdelenmiştir. Bölüm 4'de, Bölüm 2'de tanımlanan ilkeleri ve yöntemleri, Bölüm 3'de ortaya konan ilişkileri temel alan bireşim (sentez) niteliğinde deneysel bir görselleştirme çalışmasının (deneysel çalışma) tasarımı yapılmıştır. Yerin nesnel bir boyutu olarak değerlendirilen zeminin, yapı ile birlikteliği, F. Ching'in konuyla ilgili kitabının kapsamı paralelliğinde, sınır, bölge, süreklilik başlıkları temelli, oldukça dar ve kavrama dayalı bir çerçevede ele alınarak beş farklı ilişki tanımlanmıştır. Sonuç ürünü olarak, sayısal ortamda, tanımlanan beş farklı ilişkiye ait üç boyutlu ve hareketli görseller oluşturulmuştur.Sonuçlar bölümü olan Bölüm 5'de ise, araştırmanın hedeflenen amacına uygunluğu ve geliştirilmesine yönelik değerlendirmeler ortaya konmuştur.
dc.subject Mimarlık eğitimi
dc.subject Mimarlıkta zemin
dc.subject Görselleştirme
dc.title Mimarlıktaki yer-zemin-yapı ilişkilerinin eğitim amaçlı görselleştirilmesi
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster