| dc.contributor.advisor |
Yrd. Doç. Dr. Togan Tong |
|
| dc.contributor.author |
Dağlar, Özgür
|
|
| dc.date.accessioned |
2018-08-01T11:57:09Z |
|
| dc.date.available |
2018-08-01T11:57:09Z |
|
| dc.date.issued |
2010 |
|
| dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/11467 |
|
| dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010 |
|
| dc.description.abstract |
Mimarlıkta bilgisayar desteğinin kullanımı oldukça yaygın olmasına rağmen bilgisayarın etkili bir tasarım aracı olarak kullanımına dair örneklere sıklıkla rastlanmamaktadır. Film endüstrilerinde bilgisayarın kullanımı ise bu gün itibariyle neredeyse kaçınılmazdır. Bu nedenle bu sektörde kullanılan teknikler ve yazılımlar her gün gelişmektedir.Sinema yapımcılığında post-prodüksiyon aşamasında kullanımı mevcut olan tekniklerden biri de hareket eşleştirme işlemidir. Bu işlemi yapan yazılımlar, çekimdeki kamera hareketinin dijital ortamda yeniden üretilmesini sağlamaktadırlar. Bu sayede bilgisayar ortamında üretilen görseller bu kamera hareketi verisi doğrultusunda gerçek çekimle bütünleştirilebilmektedir. Yazılım kamera rotasının çıkarılması işlemini yaparken fotogrametri tekniklerini kullanarak, çekimi yapılan mekânın 3 boyutlu konum bilgisini de oluşturmaktadır.Bu araştırma kapsamında, video çekiminden hareket eşleştirme yazılımının dijital ortamda mekân bilgisi ve 3 boyutlu ortamda nokta oluşumu özelliklerinden mimarlıkta nasıl faydalanılabileceği araştırılmıştır. Bunu sağlamak üzere çeşitli hareket eşleştirme yazılımları incelenmiş, yapılan çekimlerin işleme tabi tutulması ardından elde edilen veriler analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında yapılan örnek çalışmalarla bu tekniğin mimari tasarım sürecinin analiz, konsept oluşum ve sunum aşamalarında kullanım önerileri sunulmuş ve bu yöntemin etkili kullanımına dair ipuçları verilmiştir. Son aşamada ise bu tekniğin mevcut araştırma ve çalışmalar doğrultusunda ne şekilde geliştirilebileceğine dair bir öngörüde bulunulmuştur. |
|
| dc.subject |
Post-prodüksiyon |
|
| dc.subject |
Hareket eşleştirme |
|
| dc.subject |
Kalibrasyon |
|
| dc.title |
Mimarlıkta video'nun tasarım sürecinde kullanımı üzerine bir yöntem: Hareket eşleştirme |
|
| dc.type |
Tez |
|