Özet:
Günümüz dünyası tüketim temelli toplumlardan oluşmaktadır. Farklı tüketici kimlikleri çok çeşitli beklentilere sahiptir. Hızla gelişen iletişim araçları ile bilinçlenen günümüz tüketicileri artık yalnızca ürüne değil sürece ve üretene de odaklanmaktadır.Koşulların büyük bir hızla değiştiği küresel pazarda güçlü marka yaratmanın önemi iş dünyasının rekabetçi ortamında her geçen gün daha da fazla hissedilmektedir. Güçlü bir markanın üretici firmalar açısından sahip olduğu değer, markanın hedef kitle içindeki tüketicilerin çoğunluğu tarafından satın almayı etkileyen güçlü çağrışımlarla hatırlanması ve tanınması ile oluşan kalite algısı ve marka sadakatinden kaynaklanmaktadır. Markanın tüketici zihnine yerleştirilmesi şüphesiz etkin bir marka yaratma/geliştirme yaklaşımını getirmektedir. Marka yaratma/geliştirme firmalar açısından uzun zaman alan, maliyetli ve riskli bir süreçtir. Firmalar ancak güçlü bir marka yaratıklarında ayakta kalacaklardır. Çünkü ürün ve hizmetin veriliş biçimi zamanla geçerliliğini yitirebilmektedir. Ancak güçlü bir marka doğru strateji ve politikalar izlendiği takdirde uzun yıllar ayakta kalabilmektedir.Markalaşma konusu mimarlık ofisleri için çok yeni bir kavramdır. Yapılan işin sigortası olarak adlandırılan marka, mimarlık hizmetinde farklı anlamları içerebildiği gibi oluşturulma ve yönetim sürecinde de farklılıklara sahiptir. Ancak her sektörde olduğu gibi geçerli bir rekabet silahı olarak kullanılmaktadır.Konu beş bölüm olarak ele alınmıştır. Birinci bölümde araştırmanın amacı ve kapsamı, ikinci bölümde hizmet sektörü içerisinde inşaat sektörüne profesyonel hizmet sağlayan mimarlık ofisleri, üçüncü bölümde marka ile ilişkili temel kavramlar, dördüncü bölümde ise araştırmanın amacı doğrultusunda belirlenmiş bir grup mimarlık ofisi gerçekleştirilen alan çalışması son bölümde ise araştırmadan elde edilen sonuçlar anlatılmaya çalışılmıştır.