dc.description.abstract |
Mimarlık ve tasarım ilişkisi kavram olarak ele alındıklarından beri ustaları tarafından bilinmektedir. Diğer disiplinlere göre farklı olan nokta ise bu ilişkinin tasarımın yani ürünün kullanıcısı tarafından da bilinmesi hatta tasarım sürecini etkileyebilmesidir. Bu da mimarlıkta tasarım sürecini zenginleştirir, çoğul bir bilincin eseri olmasını sağlar.İçinde çok ciddi bir tasarım süreci olduğu çoğunlukla göz ardı edilen bir disiplin de "müzik"tir. Mimarlıktan farklı olarak üretim sürecindeki öznellik, kullanıcının, dinleyicinin, üretim sürecinde yer almasını engeller. Fakat bu iki farklı disiplinin tasarım aşamaları benzerlikler gösterirler. Müzik dili ve mimarlık dilinin kesiştikleri noktalar, müzik ve mimarlık etkileşiminin tarih içinde gelişimi ve yaklaşımlar, müzik ve mekan ilişkisi, müzik ve mimarlık ilişkisi gözlemlenen yapılar irdelendikçe iki disiplinin birbiriyle ne kadar ilintili olduğu anlaşılır.Bu çalışmada, bugüne kadar elde edilmiş bilgi dağarcığına katkıda bulunmak üzere yapılabilecek şeylerden biri, müzik ve mimarlığın tasarım süreçlerinin güncel olan ortak yönlerine dikkat çekmektir. Böylece kökeninde doğa bilimleri olan iki disiplini kaynaştırma yollarının çağdaş bir deneyi yapılacaktır. Müzik ve Mimarlık algısının perdesizleşmeye başladığı çağımızda, müziğin performans etkisinin tasarıma getireceği dinamizm ve yapı elemanının parametrik bir dizek(porte) olarak ele alındığı deneysel bir model üzerinde çalışılmıştır. |
|