Özet:
Tüm bilgi alanları gibi mimarlık alanının da kesin olarak sınırları çizilemez. Disiplinlerarası denen alan, tariflenmiş olanın arasında kalana işaret etmektedir. Oysa neredeyse hiçbir etkinlik tamamen tek-bir bilgi alanının sınırları içerisinde kalmamakta, hiçbir bilgi, tek-bir bakış noktasından kavranamamaktadır. Özellikle son zamanlarda artan ilgi nedeni ile de disiplinler-arası olana yeniden bakılmalıdır. Çeşitli çalışmalar disiplinlerarası'na bakarken mimarlık alanında sınırlar nasıl çizilmektedir Mimarlık alanı eğitiminde ve bu eğitim şekli mesleğe bakışın sınırlarını nasıl çizmektedir?Uzmanlaşmanın başladığı yüksek öğretimde bilgi alanlarının adalara ayrılması şu ana kadar ciddi anlamda iş görmüştür. Kazanılan teknik/bilimsel başarılar bu organizasyonun kanıtı olarak görülmektedir.Bununla birlikte, bu durum katı bir disipliner algıya yol açmakta ve tanımlar arasında kalanlar için yeni kompartmanlar oluşmakta, saha gittikçe bölünmekte ve bölünerek büyümektedir.Mimarlık alanında da var olan bu eğilimin -özellikle disiplinlerin sınırlarının ilk olarak okullarda çizildiği kabul edilecek olursa- mimarlık eğitimi veren okullarda, mimarlık alanı gibi her şekilde birçok alanla baş etmesi gerektiği bilgisi, neredeyse tanımı haline gelen bir uğraşıda, özellikle önemli bulunmaktadır.Tez içerisinde, şu andaki mimarlık eğitimi ders programları üzerinden, mimarlık alanının disiplinler arası yapısının öğretim biçiminin de farkılılaşmasında, geçerli bir durum oluşturduğu okuması yapılacaktır. Mevcut eğitim sistemi dışında, başka türlü bir eğitim sisteminin yeniden tartışılabileceği düşünülmektedir. Mimarlık alanın sınırları verili bir bilgi olarak algılanması önlenerek, önceden belirlenmeden ve bu şekilde parçalanmadan mimarlık eğitimi yapılabilir mi? sorusuna cevap aranmaktadır.