Özet:
LPG, emisyonları açısından çevresel avantajlar sunması ve birim fiyatının daha ucuz olması sebebi ile gün geçtikçe ülkemizde daha da çekici hale gelmektedir. Bu konuda gerek yakıt gerekse yakma sistemi satışı yapan tüm firmalar pazardaki paylarını artırmak için çeşitli arge çalışmaları yapmaktadırlar. Günümüzde Benzinli araçlarda LPG kullanımının daha çok eski araçlara yönelmesi ve Diesel motor yakıtı motorininde fiyatındaki aşırı artış, LPG sistemi üreten firmaları Diesel motorunda LPG kullanımı konusuna yöneltmiştir. Konu ile ilgili yapılan çalışmalar incelendiğinde, LPG yakıtının performansta bir miktar düşüşe neden olduğu görülmektedir. Bu noktadan hareketle, LPG yakıtı ile Diesel yakıtının uygun oranda karıştırılması ile bu düşüşün minimuma indirilebileceği düşünülmektedir. Günümüzde kullanılan elektronik kontrollü bir Diesel püskürtme sisteminde, püskürtme avansı, püskürtme süresi içerisinde zamana bağlı yakıt miktarı ve farklı enjektörler kullanılarak değişken dolgu yapısı oluşturularak performans ve emisyon yönünden değişim gözlenecektir.