Özet:
Bu tezde Aynalıkavak Kasrı altı başlık altında incelenmiştir. Birinci Bölüm giriştir. ikinci Bölümde: Türk Müzig'inin tarihçesi, Türk Müziğinin ayrımları ve 17. yy. dan günümüze Türk Müziği sazlarının tarihsel gelişimi verilmiştir. üçüncü Bölümde s Aynalıkavak Kasrının tarihçesi, yapıları, yapılan onarım ve tadilatlar, Aynalıkavak Kasrının müze-saray olarak hizmete açılması, Türk Müziği araştırma Merkezi idari yapı ve finans kaynakları, koleksiyon türleri, sergileme mekanları,depolama yont emleri,belgeleme yöntemleri, koruma yöntemleri ile eğitim ve tanıtım yöntemleri anlatılmıştır. Dördüncü Bölümde, Müzik müzelerinden olan Metropoliten Müzesi Crosby Brown Koleksiyonu ile Divan Edebiyatı Müzesi' nin kuruluşu, koleksiyonları ve sergileme yöntemleri hak¬ kında bilgiler verilmiştir. Beşinci Bölümde aynalı kavak Kasrı5nın Türk Müziği müzesi olarak tercih nedeni anlatılmış ve çağdaş müzecilik bağ¬ lamında düzenlenmesi için öneriler yapılmıştır. altıncı Bölümde s Tez sonuç ve anlatılanların değerlendirilmesi ile tamamlanmıştır.