Bu araştırmada çalışan annenin akıllı telefon bağımlılığı ile okul öncesi dönemdeki çocuğunun problemli teknoloji kullanımı arasındaki ilişkide ebeveyn suçluluğunun aracılığını incelemek amaçlanmıştır. Bununla birlikte ...
Bu araştırma, ebeveynlerin bilinçli farkındalıkları ile 6-10 yaş arasındaki çocuklarının duygu düzenlemeleri arasındaki ilişkide evlilikte bilinçli farkındalık ve ebeveynlikte bilinçli farkındalığın seri aracılık rolünü ...
Bu araştırmada 48-72 aylık okul öncesi dönem çocukların dijital oyun bağımlılık eğilim düzeyleri ile anne-çocuk ilişkisi ele alınmıştır. Ayrıca çocukların cinsiyeti, yaşı, okul öncesi eğitim alma süresi, devam ettiği okul ...
Bu çalışmada Türkçe'nin Yabancı dil Olarak Öğretilmesinde kullanılacak gereçlerin değerlendirilmesinde ve hazırlanmasında göz önünde tutulabilecek niteliklerin belirlenmesine çalışılmıştır. Bu amaçla öncelikle bir ders ...
This study investigates the key determinants of trade and FDI positions between
African emerging economies (AEE) and the world major emerging economies (WEE)
by using the gravity model. The main objective is to identify ...
Proje yönetimi günümüzde organizasyonların stratejik amaçlarına ulaşmak için
kullandıkları önemli bir iş yapılandırma biçimi ve stratejik bir yönetim unsurudur. Bu
nedenle projelerin hedeflerine ulaşmasını sağlayan ...
Yapılan bu çalışmanın amacı, öncelikli olarak çevresel koşulların firma performansı
üzerinde yarattığı etkileri araştırmaktır. Bunu yaparken stratejik duruşun, aracı
(mediator) etkisinin varlığı öngörülerek değişkenler ...
Bu çalışmada, kuruluşlarıyla ya da kuruluşlarını takip eden çok kısa sürelerde uluslararasılaşma başarısı gösteren küresel doğan işletmeler, "Uluslararasılaşmada Ağ Yaklaşımı" perspektifinden ele alınmaktadır. Ağ yaklaşımı, ...
Günümüzde tüketicilerin değişen yaşam koşulları ve teknolojik gelişmelerle beraber alışveriş davranışlarını değiştirmeleri sonucunda şirketlerin tüketicilere pazarlama faydalarını sunma opsiyonları da değişerek çeşitlenmektedir. ...
Bu çalışmada, yöneticilerin yeşil dönüşümcü liderliğinin ve işletmenin proaktif kurumsal çevresel stratejisinin, yeşil ürün ve süreç inovasyonu üzerindeki etkilerini ve yöneticilerin yeşil dönüşümcü liderliğinin firma ...
Pazar, tüketiciler firma ve rekabet kavramları dikkate alındığında, son zamanlarda pazarlamanın giderek daha karmaşık hale geldiği görülmektedir. Günümüz tüketicileri geçmişe göre daha farklı iletişim araçları kullanmakta, ...
İnternete ulaşan kullanıcı sayısının artmasıyla e-kitap, e-öğrenme, e-müzik, e-oyun ile internet yayıncılığı ve talebe bağlı video (VOD) biçimindeki online içerik servislerinin kullanımında artış yaşanmıştır. Abonelik ...
Lojistik sektörünün zaman içerisinde önemli bir büyüme göstermesi ve lojistik sağlayıcılarının hizmet tekliflerinin bilgi ve teknolojideki gelişime ayak uydurma çabası, bilim insanlarının her zaman dikkatini çekmektedir. ...
Perakendecilik, sektör olarak teknolojik dönüşümle birlikte kendini de yenileyebilen dinamik bir yapıya sahiptir. Amazon.com üzerinden Nisan 1995'te verilen ilk siparişten bugüne, Amerika'dan Çin'e kadar aralarında Türkiye'nin ...
Günümüzde ekonomik ve teknolojik gelişmeler tüketim alışkanlıklarını değiştirerek yeni bir ekonomik model olarak ifade edilen paylaşım ekonomisi kavramını ortaya çıkarmıştır. Bu ekonomik iş modeli küresel olarak kitle ...
Günümüzde e-ticaret ve kişisel teslimatlara yönelik talep artışı ile beraber kentsel alanlarda yürütülen lojistik süreçlerin ekonomik, sosyal ve çevresel açılardan kapsayıcı şekilde planlanması gerekliliği ortaya çıkmıştır. ...
Bu çalışmanın temel amacı, entegre kurumsal performansı değerlemeye yönelik çoklu sermaye temelli bir model önerisi geliştirmektir. Çalışma, Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi'nde tanımlanan sermaye ögelerine yönetişim ...
Bu tez çalışmasının temel amacı, bireysel farklılıkları kimlik yapıları bağlamında ele alarak bireysel kariyer ve örgütsel etkililik çıktılarına etkisini incelemektir. Bu tez çalışmasında, bireysel kimlik farklılıkları ...
Çalışmanın amacı, toplu taşıma şirketlerinin kullanıcılarına yönelik iletişimlerinin ve
kurumsal itibarlarının müşteri memnuniyeti oluşturulmasında etkili olup olmadığının
ve bu noktada kurumsal itibarın varsa etkisinin ...
Stratejik yönetim alan yazını, işletmelerin rekabet avantajı elde edebilmeleri ve
performanslarını arttırabilmeleri için örgüt yapısı ve rekabet stratejileri ile ilgili aldığı
kararların çok önemli olduğunu ortaya ...