Özet:
İnternete ulaşan kullanıcı sayısının artmasıyla e-kitap, e-öğrenme, e-müzik, e-oyun ile internet yayıncılığı ve talebe bağlı video (VOD) biçimindeki online içerik servislerinin kullanımında artış yaşanmıştır. Abonelik temelli talebe bağlı video (SVOD) olarak da adlandırılan ve çevirimiçi kanallar yoluyla akış biçiminde sunulan Netflix, Amazon Prime, Hulu, Youtube Premium ve benzeri firmaların film ve dizi içerikleri vasıtasıyla, çoğu izleyicinin tercihi sinemalar ve televizyondan SVOD platformlarına doğru kaymıştır. Masaüstü ve dizüstü bilgisayarlara ek olarak, akıllı telefonlar, tablet bilgisayarlar, akıllı televizyonlar, interaktif oyun konsolları ve set üstü kutuları sayesinde de SVOD servislerine erişim daha önce olmadığı kadar kolaylaşmıştır. Teknolojinin ilerlemesi SVOD markalarının sunduğu sinema ve dizi içeriklerinin yasal olmayan ve ücretsiz sunulan korsan yöntemlerle yayılmasını sağlamıştır. Bu nedenle araştırma, tüketicilerin abonelik ücreti ödeyerek hizmet sağlayıcıların içerik listelerine belirli bir süreye bağlı olarak indirme veya akış biçiminde erişim sunduğu SVOD servisleri üzerinden korsan ve yasal izleme motivasyonlarını incelemektedir. 402 kişi üzerinden gerçekleştirilen ampirik bir araştırmanın bulguları kısmi en küçük kareler yöntemini kullanarak varyans tabanlı yapısal eşitlik modeline göre analiz yapan Smart PLS 3.2.9 programı üzerinden elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre korsanlık alışkanlığı ile korsan kullanım niyeti arasındaki ilişki anlamlı ve pozitifken; çaba beklentisi, algılanan içerik kalitesi, sosyal etki ve korsanlık niyetinin de SVOD servislerinin kullanım niyeti üzerindeki etkisinin pozitif ve anlamlı olduğu görülmüştür.