YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Talebe bağlı video servislerinin kullanım niyetini etkileyen faktörler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Parmaksız, Mehmet Yalçın
dc.date.accessioned 2022-04-05T08:28:29Z
dc.date.available 2022-04-05T08:28:29Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12826
dc.description Tez (Doktora) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020 en_US
dc.description.abstract İnternete ulaşan kullanıcı sayısının artmasıyla e-kitap, e-öğrenme, e-müzik, e-oyun ile internet yayıncılığı ve talebe bağlı video (VOD) biçimindeki online içerik servislerinin kullanımında artış yaşanmıştır. Abonelik temelli talebe bağlı video (SVOD) olarak da adlandırılan ve çevirimiçi kanallar yoluyla akış biçiminde sunulan Netflix, Amazon Prime, Hulu, Youtube Premium ve benzeri firmaların film ve dizi içerikleri vasıtasıyla, çoğu izleyicinin tercihi sinemalar ve televizyondan SVOD platformlarına doğru kaymıştır. Masaüstü ve dizüstü bilgisayarlara ek olarak, akıllı telefonlar, tablet bilgisayarlar, akıllı televizyonlar, interaktif oyun konsolları ve set üstü kutuları sayesinde de SVOD servislerine erişim daha önce olmadığı kadar kolaylaşmıştır. Teknolojinin ilerlemesi SVOD markalarının sunduğu sinema ve dizi içeriklerinin yasal olmayan ve ücretsiz sunulan korsan yöntemlerle yayılmasını sağlamıştır. Bu nedenle araştırma, tüketicilerin abonelik ücreti ödeyerek hizmet sağlayıcıların içerik listelerine belirli bir süreye bağlı olarak indirme veya akış biçiminde erişim sunduğu SVOD servisleri üzerinden korsan ve yasal izleme motivasyonlarını incelemektedir. 402 kişi üzerinden gerçekleştirilen ampirik bir araştırmanın bulguları kısmi en küçük kareler yöntemini kullanarak varyans tabanlı yapısal eşitlik modeline göre analiz yapan Smart PLS 3.2.9 programı üzerinden elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre korsanlık alışkanlığı ile korsan kullanım niyeti arasındaki ilişki anlamlı ve pozitifken; çaba beklentisi, algılanan içerik kalitesi, sosyal etki ve korsanlık niyetinin de SVOD servislerinin kullanım niyeti üzerindeki etkisinin pozitif ve anlamlı olduğu görülmüştür. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Talebe bağlı videonun gelişimi en_US
dc.subject Tüketici yanlış davranışı en_US
dc.subject Etik karar verme teorileri en_US
dc.subject Teknoloji kabulü en_US
dc.subject Planlı davranış teorisi ve çevrimiçi korsanlık en_US
dc.title Talebe bağlı video servislerinin kullanım niyetini etkileyen faktörler en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster