Abstract:
Müze koleksiyonu ve müze hedef kitleleri arasındaki ilişkiyi, Rahmi M. Koç Sanayi Müzesi örneğinde inceleyen tezin ilk bölümündeki girişten sonra, ikinci bölümde, koleksiyonun değerini ve önemini arttıran tüm etkinlik ve sorumluluklar, koleksiyon politikası içerisinde incelenmiştir. Üçüncü bölümde, müze ziyaretçisi arasından hedef kitle seçme zorunluluğuna ve yöntemlerine değinilmiştir. Koleksiyonun, hedef kitleler tarafından kullanımının incelendiği dördüncü bölümde ise, koleksiyon ile hedef kitle arasındaki ilişki saptanmıştır. Beşinci bölüm, bilim, teknoloji ve sanayi müzelerini, ve bilim ve teknolojinin tarihi, gelişim evrelerini ve Türk Bilim ve Teknojisi'ne etkilerini ele almaktadır. Son bölüm ise, diğer bölümlerin sonuçlarının, Rahmi M. Koç Sanayi Müzesi örneğinde incelenmesini kapsamaktadır.