YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Ters yüz sınıf yönteminin 6. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerisine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çalıcı, Mehmet Ali
dc.date.accessioned 2021-11-16T08:42:08Z
dc.date.available 2021-11-16T08:42:08Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/11792
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Bu araştırmada, ters yüz sınıf yönteminin 6. sınıf öğrencilerinin dinleme becerisine etkisi ve bu yönteme göre verilen dinleme eğitimine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırmada ön test - son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Marmara bölgesindeki bir ortaokulun 6. sınıfında öğrenim gören 28 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında, haftalık iki ders saati olmak üzere 8 haftalık bir uygulama yapılmıştır. Deney grubuna ters yüz sınıf yöntemine göre planlanmış dinleme eğitimi, kontrol grubuna öğretmen kılavuz kitabında yer alan yönergelere göre dinleme eğitimi verilmiştir. Uygulama sürecinde ve ön test - son testte kullanılan metinler için uzman görüşü alınmıştır. Belirlenen metinler araştırmacı tarafından seslendirilmiş ve uygun müzik ve görseller kullanılarak video hâline getirilmiştir. Video şekline getirilen metinler EBA aracılığıyla öğrencilere ulaştırılmış ve öğrencilerin temel öğrenmeleri gerçekleştirerek sınıfa gelmeleri sağlanmıştır. Araştırmanın nicel verileri Öyküleyici Metin (Zeki Tüccar) Başarı Testi, Şiir Metni (Nineme Ninni) Başarı Testi ve Bilgilendirici Metin (Okul) Başarı testi kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın nitel verileri ise yarı yapılandırılmış görüşme formu ve öğrenci günlükleri aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın nicel verileri istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen nitel veriler ise içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda hem deney grubunun hem de kontrol grubunun dinleme başarısında artış olduğu, deney grubunda meydana gelen başarı artışının kontrol grubundakinden daha yüksek olduğu ve aradaki farkın deney grubu lehine istatistiki olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca cinsiyet değişkeninin sadece deney grubunda Bilgilendirici Metin (Okul) Başarı Testinde erkek öğrenciler lehine anlamlı düzeyde farklılaşmaya sebep olduğu görülmüştür. Nitel verilerin analizi sonucunda, ters yüz sınıf yöntemine göre verilen dinleme eğitiminin; öğrencilerin akademik başarılarını, dinlediklerini anlama becerilerini, dinleme tutumlarını, derse karşı olan memnuniyet algılarını, derse katılımlarını, günlük dinleme durumlarını, öğrencilerin velileriyle ilişkilerini ve sınıf ortamını olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Ters yüz sınıf yöntemi en_US
dc.subject Dinleme eğitimi en_US
dc.subject Eğitimde teknoloji kullanımı en_US
dc.subject EBA en_US
dc.title Ters yüz sınıf yönteminin 6. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerisine etkisi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster