dc.description.abstract |
Bu araştırmadaki amaç, Türkçeyi seçmeli ders olarak öğrenen Tunuslu öğrencilerin temel seviyede Türkçe öğrenirken karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve bu konuda çözüm önerileri sunabilmektir. Tez kapsamında nitel araştırma yöntemine başvurulmuş, Tunus'ta yer alan Uluslararası Türkiye Maarif Okulu, Hraria ve Bardo Liseleri ile Tunus 9 Nisan Üniversitesinde Türkçe öğrenen Tunuslu öğrencilerden ve Türkçe öğretmenlerinden, veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşleri alınmıştır. Bu kapsamda çalışmada 41 öğrenci ve 5 öğretmen yer almıştır. Verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Dil becerileri ile ilgili sorular, öğrencilere Diller için Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi Metnindeki kazanım tablosundan hareketle sunulmuştur. Bu çalışmada öğrencilere sunulan konular üç ana başlık etrafında toplanmış olup, bu başlıklar; temel dil becerileri, dil ve kültür farklılığı ve dil bilgisidir. Ayrıca söz konusu araştırmada, Türkçeyi seçmeli dil olarak öğrenen Tunuslu öğrencilerin ve Türkçe öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda dil becerilerinden özellikle yazma ve okumada, dil bilgisinde özellikle geçmiş zaman farklılıkları, cümle kurma, Türkçenin çekimli bir dil olması, iyelik ekleri, tamlamalar, telaffuz ve alfabe gibi konularda sorun yaşadıkları tespit edilmiş ve çözüm önerileri sunulmaya çalışılmıştır. |
en_US |